Pulmonary IPF & Other

עדויות עולם אמיתי תומכות ביעילות של Benralizumab לטיפול במבוגרים עם אסתמה חמורה (Respir Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Respiratory Medicine מדווחים חוקרים על נתוני עולם-אמיתי התומכים בתועלת של Benralizumab (פסנרה) לטיפול במבוגרים עם אסתמה אאזנופילית חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם אסתמה אאזנופילית חמורה סיכון מוגבר להתלקחות אסתמה. הטיפול ב- Benralizumab מאושר לשימוש כנגד אסתמה אאזנופילית חמורה וכעת הם ביקשו לבחון את התועלת של הטיפול התרופתי במדגם עולם-אמיתי של חולים בארצות הברית עם אסתמה אאזנופילית חמורה.

מחקר CHRONICLE הינו מחקר לא-התערבותי, הכולל מבוגרים עם אסתמה חמורה תחת טיפול ביולוגי, טיפול אחזקה בסטרואידים סיסטמיים, או חולים שאינם מאוזנים היטב תחת טיפול במשאפי סטרואידים במינון גבוה. לצורך ניתוח הנתונים הנוכחי, הם התמקדו בחולים שקיבלו לפחות מנה אחת של Benralizumab ועם נתונים זמינים במשך לפחות שלושה חודשים לפני ואחרי התחלת Benralizumab.

הניתוח העיקרי כלל חולים עם התלקחות קודמת ונתונים לאורך 12 חודשים לפני ואחרי התחלת הטיפול ב- Benralizumab. עוד בחנו החוקרים את התוצאים 6-12 חודשים לפני ואחרי התחלת הטיפול.

מדגם המחקר כלל 317 חולים עם נתוני מעקב במשך לפחות שלושה חודשים לפני ואחרי קבלת Benralizumab. בקרב חולים עם נתונים לאורך 12 חודשים (107 חולים) ו-6-12 חודשים (166 חולים) זוהתה ירידה משמעותית בשיעור ההתלקחויות השנתי (62% ו-65%, בהתאמה, p<0.001), עם ירידות דומות בשיעור האשפוזים ופניות לחדרי מיון.

בקרב מטופלים ב- Benralizumab עם ספירת אאזנופילים בדם של 300 תאים/מיקרוליטר ומעלה או מתחת ל-300 תאים/מיקרוליטר בתחילת המחקר ולאחר 12 חודשים גם תועדה ירידה בשיעור ההתלקחויות (68% ו-61%, בהתאמה, p<0.001).

ממצאי מחקר עולם-אמיתי, לא-התערבותי זה תומכים בחשיבות הקלינית של Benralizumab בטיפול במבוגרים עם אסתמה אאזנופילית חמורה.

Respir Med, June 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה