Pulmonary IPF & Other

עדויות חדשות תומכות בתועלת Remdesivir לטיפול ב-COVID-19 (מתוך BMJ Open)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים מווייטנאם על תוצאות מחקר עוקבה רטרוספקטיבי חדש, מהן עולות עדויות התומכות בתועלת של Remdesivir לטיפול ב-COVID-19.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התועלת הקלינית של Remdesivir במסגרת מחקר עוקבה רטרוספקטיבי עם התאמה ביחס של 1:1 בין חולים עם אבחנה של COVID-19 שטופלו בהתאם להנחיות המקובלות וללא Remdesivir, לעומת חולים דומים שטופלו ב- Remdesivir.

מדגם המחקר כלל 310 חולים בזרוע הטיפול הסטנדרטי ו-310 חולים בזרוע ההתערבות בהם הטיפול כלל את הטיפול הסטנדרטי בשילוב עם Remdesivir אשר טופלו בבית חולים שלישוני עם מרכזי טיפול ב-COVID-19.

התוצא העיקרי היה מרווח הזמן עד להתקדמות קריטית, אשר הוגדרה כתמותה מכל-סיבה או תחלואה קריטית. התוצאים המשניים כללו את משך הטיפול בחמצן או צורך בהנשמה מלאכותית פולשנית.

מהתוצאות עולה כי בקרב מטופלים ב- Remdesivir תועד סיכון נמוך יותר לתמותה או תחלואה קריטית (יחס סיכון של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.47-0.96, p=0.03). הטיפול ב- Remdesivir לא לווה במשך קצר יותר של טיפול בחמצן (הבדל של 0.17- ימים, p=0.774). הצורך בהנשמה מלאכותית פולשנית היה קטן יותר בקבוצת הטיפול הסטנדרטי עם Remdesivir (יחס סיכויים של 0.57, רווח בר-סמך 95% של 0.38-0.86, p=0.007).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי התועלת של Remdesivir בטיפול בחולים שאינם במצב קריטי עם COVID-19 מתוארת גם במדינות בעלות הכנסה נמוכה-בינונית, עדויות התומכות במשטרי טיפול נוספים באזורים עם משאבים מוגבלים.

BMJ Open, Jun 9, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה