Pulmonary IPF & Other

שעת שינה מוקדמת יותר עשויה לשפר את משך השינה במתבגרים (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מתבגרים הצליחו להגדיל את סך שעות השינה שלהם ע”י הקדמת שעת השינה, כאשר הקדמת שעת השינה בשעה אחת לוותה בעליה של 41 דקות במשך השינה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משך השינה מתקצר ב-10 דקות כל שנה לאורך גיל ההתבגרות, כאשר לאור שינויים בבקרת שינה מתבגרים נוהגים להישאר ערים עד שעה מאוחרת יותר. כעת הם ביקשו לבחון אם מתבגרים יכולים להגדיל את משך השינה שלהם ע”י הקדמת שעת השינה ואם יכולת זו משתנה עם הגיל.

מדגם המחקר כלל 77 צעירים בגילאי 9.9-16.2 שנים, אשר השלימו הערכה שנתית לאורך שלוש שנים. עוד נכללה קבוצה של 67 משתתפים בגילאים מתקדמים יותר, בטווח 15.0-20.6 שנים. כל שנה, המשתתפים הקפידו על שלושה משטרי שינה שונים (7 שעות, 8.5 שעות ו-10 שעות) לאורך ארבעה לילות עוקבים. המשתתפים התעוררו כל יום באותה שעה, כאשר משך השינה הכולל השתנה ע”י הקדמת שעת השינה. משך השינה נקבע על-פי בדיקת מעבדת שינה שבוצעה בלילה הרביעי של משטר השינה.

החוקרים מדווחים כי למרות עליה בחביון תחילת שינה ויקיצה לאחר תחילת שינה, משך השינה עלה עם הקדמת שעת השינה של המתבגרים. משך השינה הממוצע עלה מ-402.8 דקות עם 7 שעות ל-470.6 דקות עם 8.5 שעות ועד 527.5 שעות עם משטר שינה שכלל 10 שעות שינה. משך השינה ירד עם הגיל בהיקף של 1.55 דקות בשנה) אך ההשפעה של הקדמת שעת השינה על משך השינה לא הייתה שונה עם הגיל.

ממצאי המחקר מעידים כי מתבגרים יכולים לשפר את משך השינה שלהם ע”י הקדמת שעת השינה.

Pediatrics, June 12, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה