Pulmonary IPF & Other

עדויות חדשות תומכות ביעילות לאורך זמן של Dupilumab בחולי אסתמה ללא תלות במינוני משאפי סטרואידים (Allergy)

במאמר שפורסם בכתב העת Allergy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות Dupilumab (דופיקסנט) לאורך עד שלוש שנים בחולים עם אסתמה מסוג 2 בדרגה בינונית-עד-חמורה, שאינה נשלטת היטב תחת טיפול במשאפי קורטיקוסטרואידים במינון גבוה או בינוני.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Dupilumab הינו נוגדן הומאני חד-שבטי החוסם את קולטן IL-4/13, מרכיבים מרכזיים בהתפתחות דלקת מסוג 2. במחקר TRAVERSE הודגמו היעילות והבטיחות של Dupilumab בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה שהשלימו מחקר קודם להערכת הטיפול ב- Dupilumab כנגד אסתמה. פרופיל הבטיחות תאם לזה שתואר במחקרים המקוריים. כעת ביקשו החוקרים לבחון אם הטיפול ב- Dupilumab שומר על יעילותו בטווח הארוך, ללא תלות במינוני משאפי קורטיקוסטרואידים.

חולים ממחקר בשלב 2b או בשלב 3 (מחקר QUEST) שקיבלו טיפול במשאפי סטרואידים במינון בינוני וגבוה ונכללו במחקר TRAVERSE נכללו במחקר הנוכחי. החוקרים בחנו את נתוני התלקחויות חמורות בכל שנה, שינויים מתחילת המחקר המקורי במדדי FEV1 לפני מתן מרחיבי-סמפונות, שאלוני אסתמה וסמני דלקת מסוג 2 בחולים עם אסתמה מסוג 2 בתחילת המחקר (ריכוז אאזנופילים של 150 תאים/מיקרוליטר ומעלה או FeNO) שם 25 ppb ומעלה) ובתתי-קבוצות שהוגדרו לפי רמות אאזנופילים בדם או FeNO.

מדגם המחקר כלל 1,666 חולים עם אסתמה מסוג 2, מהם 891 חולים (53.5%) קיבלו טיפול במשאפי סטרואידים במינון גבוה בתחילת המחקר המקורי. בתת-קבוצה זו, שיעור ההתלקחויות הלא-מתוקן עם Dupilumab לעומת פלסבו עמד על 0.517 לעומת 1.888 (מחקר בשלב 2b) ועל 0.571 לעומת 1.300 (מחקר QUEST) לאורך המחקר המקורי (52 שבועות) ונותר נמוך לאורך מחקר TRAVERSE (0.313-0.494).

השיפורים במדדי FEV1 נותרו לאורך מחקר TRAVERSE.

יעילות קלינית דומה תוארה בקרב חולים שטופלו במשאפי קורטיקוסטרואידים במינון בינוני בתחילת המחקר המקורי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות לאורך זמן של Dupilumab בטיפול בחולים עם אסתמה בדרגה בינונית-עד-חמורה, ללא תלות במינוני משאפי קורטיקוסטרואידים.

Allergy, July 11, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה