Sport Medicine

תוספי פחמימות וחומצות אמינו מפחיתים אובדן שריר בחולים המרותקים למיטותיהם (J Clin Endocrinol Metab)


ממצאיו של מחקר חדש מצביעים על כך שתוספי פחמימות וחומצות אמינו חיוניות שומרים על יכולת השריר לסנתז חלבונים ומפחיתים אובדן של שריר בחולים שאינם מסוגלים לזוז ובכאלה המרותקים למיטותיהם. עם זאת, ציינו החוקרים שמסת השריר שנשמרה לא הספיקה על מנת לשמר את הכח שהשריר מפיק.

 

לדברי החוקרים, הפרשת אינסולין בעקבות צריכת פחמימות באנשים בריאים מביאה לעליה קלה בסינתזה של חלבונים וזאת באמצעות גירוי להגברת הקליטה של חומצות אמינו חיוניות בשריר. “האפקט “המשותף של תוספי פחמימות וחומצות אמינו גדול מזה של כל מרכיב בנפרד” הם הוסיפו.

במחקר השתתפו 13 מתנדבים בריאים אשר נבדקה תגובתם לחוסר פעילות ממושך (28 ימים). 6 מתוכם ניזונו מ-3 ארוחות ביום שהיו מעורבות מבחינה תזונתית (בקרה). 7 הנותרים קיבלו גם 3 ארוחות ובתוספת לכך 16.5 גרם חומצות אמינו חיוניות ו-30 גרם פחמימות 3 פעמים ביום.

מהתוצאות עולה שה- fractional synthetic rate(FSR) של השריר היה גבוה יותר בקבוצה שקיבלה את התוספים בהשוואה לקבוצת הבקרה גם לאחר יום אחד וגם לאחר 28 ימים. בשתי הקבוצות לא חל שינוי משמעותי ב-FSR למרות 28 ימי הריתוק למיטה.

מסת הרגל, כפי שנמדדה באמצעות dual energy x-ray absorptiometry (DEXA) לא השתנתה בקבוצת המחקר לאורך 28 הימים ,ולעומת זאת בקבוצת הבקרה חלה בה ירידה בין היום ה-1 למחקר ליום ה-28 (מובהק סטטיסטית). גם מבחינת הכח בפעולת אקסטנציה של הרגל חלה ירידה משמעותית יותר בקרב קבוצת הבקרה בהשוואה לקבוצת המחקר.

“מהמחקר עולה שתוספי פחמימות וחומצות אמינו חיוניות משמרים את יכולת יצור החלבון בשריר ומפחיתים את אובדנו במהלך 28 ימי ריתוק למיטה” סיכמו החוקרים והדגישו ששמירה על מסת השריר כשלעצמה לא הספיקה לשימור מלא של כח השריר וכנראה שיש להוסיף לכך אימון פיזי.

J Clin Endocrinol Metab. 2004;89:4351-4358

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה