Sport Medicine

יחד מתעמלים יותר טוב, גם עם שותף וירטואלי/מאת ד”ר דינה ראלט/כמוני


http://www.camoni.co.il


מתקשים להזיז את עצמכם לאימון או להמשיך אותו מספיק זמן? כנראה אתם, כמו רבים אחרים, לוקים בחוסר מוטיבציה. מחקר חדש מגלה כי אימון יחד עם שותף יכול לעזור לכם להגיע להישגים טובים יותר, גם אם מדובר בשותף וירטואלי, ובמיוחד אם הוא מצליח קצת יותר מכם.

המחקר החדש שפורסם בכתב העת Annals of Behavioral Medicine מצא כי נשים שהתעמלו על אופני כושר התעמלו במשך זמן רב פי שניים כאשר האימון נעשה לצד שותף וירטואלי. לדברי החוקרים, תוצאות אלה מראות ששותפים וירטואליים לפעילות גופנית יכולים לסייע לאנשים להגיע ליעדי הפעילות הגופנית המומלצים.

מחקרים קודמים הראו שכאשר הפעילות הגופנית מתבצעת לצד חבר יש יותר מוטיבציה להתעמל, שמתבטאת בתוצאות יפות יותר. במחקר הנוכחי, חוקרים מאוניברסיטת מישיגן ביקשו לבדוק אם גם שותף ה”נוכח וירטואלית” ישפיע לטובה על ביצועי המתעמל.

במחקר השתתפו 58 נשים שהתבקשו להתעמל על אופני כושר נייחים, כשקצב ליבן מגיע ל- 65% מהיכולת המקסימאלית שלו, במשך שישה ימים נפרדים. החוקרים בדקו כמה זמן הנשים רכבו כמדד למוטיבציה שלהן.

הנשים חולקו לשלוש קבוצות: בקבוצה הראשונה הנשים התעמלו לצד שותף וירטואלי, אבל בנפרד ממנו. בקבוצת השנייה הנשים התעמלו לצד שותף וירטואלי, אך השניים עבדו יחד (כשהתפקוד נמדד לפי השותף שמפסיק קודם). הנשים בקבוצה השלישית התעמלו לבד.

לפני האימון, המשתתפות בשתי הקבוצות הראשונות “פגשו” את השותף הווירטואלי שלהן באמצעות וידאו-צ’ט שהוקלט מראש. לנשים נאמר שהשותף ירכב באותו הזמן שהן רוכבות, על אופניים זהים, במעבדה אחרת. עוד נאמר לנשים כי התפקוד של השותף הווירטואלי טוב קצת יותר משלהן. במהלך האימונים, המשתתפות עקבו אחר התקדמות השותף באמצעות צפייה במה שנראה היה כשידור חי, אך למעשה היה הקלטה.

החוקרים מצאו כי משך זמן הרכיבה היה גבוה פי שניים, כאשר הנשים רכבו לצד שותף וירטואלי והאמינו כי ביצועיו טובים מעט יותר משלהן. ממוצע זמן הרכיבה היה 20 דקות בקבוצה הראשונה, 22 דקות בקבוצה השנייה ו- 11 דקות בלבד בקבוצה השלישית, בה הנשים רכבו לבדן.

Ann Behav Med. 2012 May 11. Epub ahead of print

http://camoni.xnet.co.il/index.php?idr=400&p=208516

למתעניינים בהפעלת רשתות חברתיות- נפתח ב- EMED הקורס רשת חברתית בשרות הרפואה, אתם מוזמנים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה