Thyroid Disorders

מתן T4 ליילודים מתחת ל- 28 שבועות משפר תוצאות גם אחרי 10 שנים סקירה מאת עורך מדור הנאונטולוגיה, דוקטור ברזילי (PEDIATRICS)

לפי מחקר חדש עולה, כי ההשפעות של הוספת ההורמון T4 ביילודים, נשארות יציבות גם אחרי 10 שנים ישנו שיפור בתוצאות במתן של ההורמונים ליילודים בגיל של מתחת ל- 28 שבועות.

הורמוני בלוטת התריס חיוניים להתפתחות המוח. במחקר שנעשה בעבר, החוקרים ביקשו לבדוק את ההשפעה של מתן T4, ליילודים בגיל של מתחת ל- 30 שבועות. אחרי מעקב של 5.5 שנים, הוספה של T4 ביילודים מתחת לגיל 28 שבועות, היתה קשורה בשיפור ביכולות, אך הוספה של T4 ביילודים בגיל 29 שבועות, היתה קשורה בתוצאות פחות טובות.

כעת, 10.5 שנים אחרי מתן הורמוני ה- T4, החוקרים ביקשו לבדוק האם ההשפעות נשארו לאורך זמן. הורי הילדים והמורים שלהם, נתבקשו למלא שאלונים לגבי ההישגים בבית הספר, ההתנהגות, איכות החיים והבעיות מוטוריות של הילדים.

מתוך כלל המשפחות שהשתתפו בניסוי, 72% ענו על השאלונים. המשפחות שלא ענו היו במעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר ועם ילדים שהתפתחו פחות בגיל 5.5 שנים.

החוקרים מדווחים, כי אחרי 10.5 שנים בממוצע, מתן של T4 ליילודים בגיל של פחות מ- 27 שבועות, היה קשור בתוצאות טובות יותר בבית הספר. מתן של T4 ליילודים בגיל של מתחת ל- 28 שבועות, היה קשור בתוצאות מוטוריות טובות יותר. מתן של T4 ליילודים בגיל של 29 שבועות, היה קשור בתוצאות פחות טובות.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר יכולים לספק את הרקע הדרוש למחקר חדש, אשר יעסוק במתן של הורמוני בלוטת תריס ליילודים, בקבוצת הגיל של מתחת 28 שבועות.

PEDIATRICS Vol. 116 No. 5 November 2005, pp. e613-e618

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה