Urinary Incontinence

תוצאות טובות בשיטה לתיקון Bladder Exstrophy and Epispadias

על-פי תוצאות מחקר שהוצגו לאחרונה, טכניקת שחזור שנוסתה לראשונה ב-1989 לתיקון exstrophy-epispadias ממשיכה להניב תוצאות טובות ושיעור סיבוכים נמוך בטווח הארוך.

בכדי להאריך את התוצאות בטווח הארוך ואת מצבו הכללי של החולה בעקבות complete primary repair for bladder exstrophy and epispadias, CPRE, החוקרים בדקו 29 ילדים שעברו את הפרוצדורה המורכבת הזו מעט אחרי לידתם. בינהם 24 ילדים עברו את הניתוח בתוך 48 שעות מרגע הלידה, 23 ילדים סבלו מ-classic bladder exstrophy, וששה ילדים עברו את הניתוח בשל penopubic epispadias או female epispadias.

לדברי החוקר הראשי לאחר מעקב ממוצע של 58 חודשים, תוצאות ה-CPRE שנצפו היו טובות. הוא מציין כי שיעור הסיבוכים שנמצא היה נמוך וש-86% מהחולים הצליחו להגיע לשליטה במתן השתן בשעות היום. הוא הוסיף כי ה-CPRE מצליח גם לשמר את ה-upper urinary tract. כ-28% מהבנות ו-14% מהבנים שנבדקו הגיעו לשליטה ראשונית בשלפוחית השתן וב-84% מכלל המטופלים לא הופיע hydronephrosis או שהופיע באופן מתון בלבד בעקבות הפרוצדורה.

החוקר מסביר כי למרות שחלק מהמטופלים נאלצו לעבור שחזור עוקב של ה-bladder-neck כדי להשיג שליטה בשלפוחית, מפתחי השיטה שיפרו אותה לאחרונה בכדי להפחית את הצורך בכך.

בתגובה לחשש שבילדים שעברו ניתוח כזה נמצא שיעור גבוה של זיהומים בדרכי השתן, החוקר טוען כי הזיהום עשוי לנבוע מכך שבתקופת זמן מסוימת שלפוחית השתן לא תיפקדה באופן נורמלי. לדבריו רמת הבניה מחדש הדרושה בשלפוחית תואמת לרמת אי התיפקוד.

בתגובה לביקורת שהועברה על החוקרים בשל הגדרתם לשליטה בשלפוחית השתן במהלך היום כמשך זמן של שעתיים שבו נשמר יובש, החוקר ציין כי מחקרים נוספים ומערכות מדידה סטנדרטיות דרושים בכדי להגדיר טוב יותר מהי שליטה אמיתית בשלפוחית.

החוקר סיכם כי לטובת החולים עדיף להגדיר את יכולת השליטה בשלפוחית בצורה מדורגת יותר, שכן חלק מהחולים בעלי שליטה מינימלית וחלק מהם הגיעו לשליטה שנחשבת למעולה ואיננה מצופה בילדים שנולדו עם bladder exstrophy.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה