Urinary Incontinence

Tolterodine יעיל לטיפול בגברים הסובלים מהפרעות במתן שתן הקשורות להגדלה שפירה של בלוטת הערמונית

ממחקר חדש עולה שמתן tolterodine (detrusitol) בשחרור מושהה (Detrol LA), תרופה המשמשת לטיפול ב- overactive bladder בנשים, יעילה גם לטיפול בגברים הסובלים מעלייה בתדירות מתן השתן עקב הגדלה שפירה של הערמונית (BPH).

הכותבים ציינו שהתכשיר, אנטגוניסט לרצפטור המוסקריני, עשוי להיות טיפול יעיל לגברים עם BPH הסובלים מסימפטומים של מערכת השתן התחתונה. “התכשיר יכול לשמש כטיפול יחיד או בשילוב עם חסם אלפא, עם 5-alpha-reductase inhibitor או עם שניהם” הם הוסיפו.

במחקר השתתפו 43 גברים (גילם הממוצע היה 61.3) שסבלו מ-BPH ומהסימפטומים האורינרים הנלווים, ללא הטבה לאחר טיפול בחסמי אלפא (לזמן ממוצע של 5.7 חודשים). החולים קיבלו 4 מ”ג ליום של tolterodine בשחרור מושהה כטיפול יחיד למשך 6 חודשים. 39 מהמשתתפים השלימו את הטיפול.

לאחר 6 חודשי טיפול נצפתה ירידה במדד של הסימפטומים מהם סבלו החולים (מ-17.3 בתחילת המחקר ל-11.2 בסופו). ה- peak flow הממוצע עלה מ-9.8 מ”ל לשניה ל-11.7 מ”ל לשניה ושארית השתן לאחר התרוקנות ירדה מ-97 מ”ל ל-75 מ”ל. גם תדירות מתן השתן ירדה מ-9.8 פעמים ביום ל-6.3 והנוקטוריה פחתה מ-4.1 אירועים בלילה ל-2.9.

מבחינת התפקוד המיני, בסוף המחקר 67% מהחולים דיווחו על פוטנטיות לעומת 63% בתחילתו.

4 חולים (9%) הפסיקו את הטיפול עקב יובש בלתי נסבל בפה, תופעת לוואי ידועה של אנטגוניסטים מוסקרינים. אף אחד מהחולים לא סבל מאצירת שתן בעקבות הטיפול וחולה אחד סבל מזיהום בדרכי השתן.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה