Urinary Incontinence

האם יש לנו טיפול נוסף להרטבת לילה? /מאת ד”ר גרינשטיין , עורך אורולוגיה

המאמר חשוב כי הוא מדווח על תרופה נוספת לטיפול בהרטבת לילה הנמכרת גם בצורתה הגנרית באירופה. לפני מספר חודשים ציינו באתר כי קיים קשר בין attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) והרטבת לילה בילדים.

ואכן במאמר הבא מסוכם ניסיון המחברים בטיפול בהרטבת לילה בעזרת התרופה Atomoxetine שמיועדת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז. התרופה היא noradrenaline reuptake inhibitors ומעכבת את הקליטה החוזרת של הנוראדרנלין בחלק הפרהסינפטי ובכך מעלה את רמתו במערכת העצבים המרכזית.

בעבודה נכללו ילדים עם הרטבת לילה שחולקו לקבוצת טיפול ולקבוצת פלצבו. המעקב נוהל על ידי ההורים אשר נהלו “יומן הרטבה”  בו נרשמו הלילות “הרטובים” בהם הייתה הרטבת לילה והלילות “היבשים”. נתוני 42 ילדים מטופלים ו 41 ילדים עם טיפול פלצבו עברו עיבוד סטטיסטי.

תרופת ה Atomoxetine העלתה את המספר הממוצע של לילות יבשים פי 1.47 לעומת הפלצבו (p<0.01). 36% מהילדים המטופלים עלו ביותר משני לילות יבשים לשבוע לעומת רק 14% מהילדים שקיבלו פלצבו (p< 0.04). לא נצפה הבדל בתופעות הלוואי בין הקבוצות.

כך שלסיכום, הטיפול ב Atomoxetine מעלה את מספר הלילות היבשים אצל ילדים עם הרטבת לילה.

Placebo-controlled study of the effects of atomoxetine on bladder control in children with nocturnal enuresis -(J Child Adolesc Psychopharmacology) 16:699-711, 2006

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה