Urinary Incontinence

טיפול בטסטוסטרון בגברים עם היפוגונדיזם מאוחר משפר תסמיני LUTS ללא תלות בירידה במשקל או טיפול ב-PDE5i (מתוךWorld J Urol )

ע”פ מחקר חדש מה-World J Urol

טיפול בטסטוסטרון בגברים עם היפוגונדיזם מאוחר הסובלים מסימפטומים במערכת השתן התחתונה (LUTS) משיג שיפור בתסמינים אשר אינו קשור לירידה במשקל או שימוש בתרופות מקבוצת PDE5i .

החוקרים מסבירים כי גברים רבים עם היפוגונדיזם מאוחר (LOH) סובלים מ-LUTS אשר פוגע באיכות חייהם. הם מוסיפים כי LUTS מופיע פעמים רבות בגברים כאשר רמות הטסטוסטרון מתחילות לרדת, וייתכן כי יש קשר משמעותי בין התופעות. מטרתם הייתה לחקור אם טיפול תחליפי בטסטוסטרון עשוי להקל על תסמיני LUTS בגברים עם LOH .

השתתפו במחקר 261 גברים היפוגנודלים, בגיל ממוצע 59.5 , שסבלו מהפרעות בזקפה, ונבדקו לנוכחות LUTS אשר קיבלו זריקת טסטוסטרון אנדקנאנואיט ביום הראשון למחקר, לאחר 6 שבועות, וזריקה מידי רבעון לאחר מכן. החוקרים עקבו אחר מס’ פרמטרים לרבות סימפטומים פרוסטטיים (IPSS ), נפח שתן שארייתי לאחר ריקון, אולטרהסאונד טרנסרקטלי, נפח פרוסטטה , PSA  בכל ביקור במהלך המחקר.

באנליזה נכללו 259 מטופלים שעבורם היו נתוני מעקב מלאים. החוקרים חילקו את המטופלים לכאלה שירדו במשקל (ירידה מעל 5% מהמשקל מתחילת החקר), וכאלה שלא ירדו במשקל. בוצע מבחן t לצורך השוואת ציוני IPSS בשתי הקבוצות. נלקח בחשבון גם ההשפעה על IPSS של הטיפול בתרופות ממשפחת ה-PDE5i .

החוקרים מדווחים כי ה-IPSS הממוצע ירד באופן מובהק במהלך התקופה מתחילת הטיפול בטסטוסטרון (p<0.05). לא נמצאו הבדלים מובהקים ב-IPSS בין שתי תתי הקבוצות של היורדים במשקל או אלו שלא ירדו במשקל, וכן בין אלה שנטלו טיפול ב-vardenafil (לויטרה) או לא.

מסקנת החוקרים היא שטיפול בתחליפי טסטוסטרון קשור לשיפור ב-LUTS ללא קשר לירידה במשקל או שימוש בתרופות מקבוצת ה-PDE5i . הם מציינים שהמכנזים לקשר זה מחייב מחקר נוסף.

World J Urol. 2013 Oct 18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה