Urinary Incontinence

טיפול ב- fesoterodine (טוביאז, פייזר) קשור לירידה בהשתנה לילית מוגברת ולשיפור באיכות השינה (Urology)

 

ממחקר חדש ב-Urology עולה כי טיפול ב-fesoterodine (טוביאז, פייזר) קשור לירידה בהשתנה לילית מוגברת ולשיפור באיכות השינה.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות של פסוטרודין בהשוואה לפלציבו על השתנה לילית, הפרעות שינה ואיכות חיים הקשורה לשינה, במטופלים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן. 

לצורך כך נעשה ניתוח פוסט הוק אשר עשה שימוש בנתונים ממחקר בן 12 שבועות, שהיה אקראי, מבוקר פלציבו, וכלל את פסוטרודין במינונים 4 ו-8 מ”ג ליום בגברים אסיאתיים שדיווחו על יותר מ-8 השתנות לילה ולמעלה מאפיזודה אחת של חוסר יכולת להתאפק במתן שתף דחוף במהלך 24 השעות הראשונות למחקר.

נכללו באנליזה מטופלים שדיווחו על יותר מהשתנת לילה אחת.  משתני היעילות כללו שינוי ממצב הבסיס ועד השבוע 12/סוף הטיפול של מקרי השתנה לילית ב-24 שעות, נפח התרוקנות לילי, וכמות שעות של שינה מופרעת.

איכות חיים הקשורה לשינה הוערכה באמצעות שאלון  King’s Health  תוך שימוש בדומיינים של שינה/אנרגיה.

השואות בין הטיפולים נעשו באמצעות שימוש באנליזות של שונות משותפת.

המחברים מדווחים שמבין 555 מטופלים, ההפחתה בכמות השתנות ליליות תחת טיפול בפסוטרודין 4 מ”ג הייתה 0.63, ועם 8 מ”ג 0.77 , אשר היו גדולים משמעותית מזו שבקבוצת הפלציבו (0.56), אך לא היה הבדל מובהק סטטיסטי. (P >.05 ) .

כאשר מטופלים עם אינדקס השתנת יתר מעל 33% הוצאו מהאנליזה, ההפחתה בהשתנות ליליות הייתה באופן מובהק סטטיסטי גדולה יותר תחת טיפול בפסוטרודין 8 מ”ג בהשוואה לפלציבו  (-0.24; P = .031) .

עלייה בנפח התרוקנות הייתה באופן מובהק גדולה יותר עם פסוטרודין 4 מ”ג  (38.07 mL; P = .013) ו-8 מ”ג (42.05 mL; P <.001) בהשוואה לפלציבו   (14.89 mL). 

כמות השעות של שינה לא מופרעת היו גם גבוהות יותר באופן מובהק עם פסוטרולין 4 מ”ג בהשוואה לפלציבו (80 דקות מול 54, P = .032 ) .

שיפור במדד איכות החיים הקשורה לשינה היה גם גדול יותר  באופן מובהק  עם פסוטרודין 4 מ”ג ,  (P = .034) ו-8 מ”ג  (P = .019) בהשוואה לפלציבו.

מסקנת החוקרים היא שתוצאות אלה מצביעות על כך שהטיפול בפסוטרודין עשוי להפחית השתנות ליליות ולשפר איכות חיים הקשורה לשינה במטופלים עם פעילות יתר של בלוטת השתן.

Urology.2014 Apr;83(4):750-5

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה