Urinary Incontinence

טיפול בזריקות טסטוסטרון קשור לשיפור בנוקטוריה, איכות שינה ואיכות חיים בגברים הסובלים מהיפוגונאדיזם ונוקטוריה (Aging Male)

ע”פ מחקר חדש שפורסם ב-Aging Male. טיפול של 6 חודשים באמצעות טיפול טסטוטרון חליפי (TRT)  עשוי לשפר השתנה לילית (נוקטוריה) , איכות שינה ואיכות חיים של גברים עם היפוגונאדיזם ונוקטוריה.

לצורך הערכת השפעת TRT על נוקטוריה ובריאות כללית בקרב גברים עם היפוגונאדיזם ונוקטוריה החוקרים כללו 64 מטופלים שהשתתפו במחקר קודם שערכו, מחקר ה-EARTH , שאובחנו כסובלים מנוקטוריה (2 או יותר השתנות לילה) ומהיפוגונאדיזם , מהם 31 נכללו בקבוצת ה-TRT , ו-33 בקבוצת הבקרה. הטיפול בקבוצת ה-TRT ניתן באמצעות הזרקה תוך שרירית במינון 250 מ”ג מידי 4 שבועות למשך 6 חודשים. כל המטופלים מילאו את שאלוני תסמיני הזדקנות גבריים (AMS) ותסמיני ערמונית (IPSS ) ושאלון איכות חיים SF-36 , בתחילת המחקר ולאחר 6 חודשים.

החוקרים הישוו את השינויים בתוצאות השאלונים הללו בין תקופת הבסיס לסוף המחקר בשתי הקבוצות.

נמצא כי לאחר 6 חודשים, בקבוצת ה-TRT הייתה ירידה מובהקת בציון ה-IPSS בשאלה מס’ 7  וב-AMS בשאלה מס’ 4 , ללא שינויים מובהקים בקבוצת הבקרה.

בנוסף, גם פרמטרים של הגבלות תפקוד בשל מצב בריאותי, חיוניות ומצב בריאות נפשי השתפרו אופן מובהק בקבוצת ה-TRT.

מסקנת החוקרים היא שטיפול TRT של 6 חודשים עשוי לשפר נוקטוריה, איכות שינה ואיכות חיים בקרב גברים עם היפוגונאדיזם ונוקטוריה.

  Aging Male.2015 Jun 15:1-6.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה