Urinary Tract Infections

שיעורי ריפוי גבוהים בטיפול ברבדומיוסרקומה של שלפוחית השתן ובלוטת הערמונית באמצעות כימותרפיה ואחריה ניתוח רדיקלי (Br J Urol)

חוקרים מדווחים שבאמצעות טיפול בכימותרפיה ואחר כך בניתוח רדיקלי ניתן להוציא גידול מסוג רבדומיוסרקומה בשלפוחית השתן ו/או בבלוטת הערמונית בשלמותו ולהגיע לשיעורי ריפוי של כמעט 80%.

כ-20% מגידולי הרבדומיוסרקומה, גידול נדיר יחסית, מקורם מהמערכת הגניטו-אורינרית. מדובר בגידול שבעבר הטיפול היחיד בו היה ניתוח וכיום ניתן להשתמש הן בכימותרפיה והן בהקרנות וע”י כך לשמר איברים ולשפר את הפרוגנוזה.

החוקרים בדקו את התוצאות של הטיפול ב-22 ילדים שלקו בגידול וטופלו באמצעות כימותרפיה (20 מהם טופלו עם vincristine, actinomycin D, cyclophosphamide, adriamycin ובהמשך etoposide ו- ifosfamide) 7 מהם קיבלו בנוסף רדיותרפיה.

14 מהחולים עברו ניתוח רדיקלי, 2 כטיפול ראשוני, 11 לאחר טיפול כימותרפי ואחד בזמן התקדמות המחלה ובמהלך טיפול כימותרפי.

לאחר מעקב של 8.6 שנים בממוצע, דיווחו החוקרים ש-5 מהילדים שסבלו מגידול מתקדם נפטרו וכל השאר היו ללא עדות לגידול.

סיבוכי הטיפול כללו התכווצות של שלפוחית השתן כתוצאה מההקרנות ב-2 ילדים, היצרות של היורתרה (1) ופרפורציה של הפאוץ’ ע”י קטטר, מצב שחייב התערבות ניתוחית (1).

החוקרים ציינו שניסיון לשמור על תפקוד שלפוחית השתן עלול לעלות במחיר של שיעור גבוה יותר של גבולות לא נקיים בניתוח ושל חזרת הגידול. “ניתוח רדיקלי וטכניקות להטיית השתן מאפשרים היום להגיע לשיעורי ריפוי גבוהים ולאיכות חיים טובה בילדים הסובלים מהגידול” הם סיכמו.   


Br J Urol 2004 Jan;93:1:125-9

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה