אלרגיה

היעילות והבטיחות של Omalizumab בחולים עם ABPA עם או ללא נזלת אלרגית (BMC Pulm Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Pulmonary Medicine עולות עדויות התומכות ביעילות ובטיחות Omalizumab (זולאייר) בחולים עם אבחנה של ABPA (או Allergic Bronchopulmonary Aspergillosis) עם או ללא נזלת אלרגית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Omalizumab מהווה טיפול חליפי חשוב כנגד ABPA, אך היעילות והבטיחות של הטיפול לא אושרה. המטרה העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של התרופה באוכלוסיית חולים זו.

המחקר הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים מהרשומות הרפואיות, זאת במטרה לקבוע את השפעות הטיפול ב- Omalizumab על מדדי ACT (או Asthma Control Test), מדדי תפקוד ריאתי, מינוני קורטיקוסטרואידים, התלקחות חדה, שיעור אשפוזים, רמות IgE בדם וספירת אאזנופילים בדם. עוד נבחנו תופעות לוואי משנית לטיפול התרופתי במטרה לקבוע את הבטיחות של Omalizumab.

מדגם המחקר כלל 14 חולים עם אבחנה של ABPA, מהם 10 חולים (71%) עם נזלת אלרגית במקביל.

מהנתונים עולה שיפור בממוצע FVC (או Forced Vital Capacity), מדד FEV1s (או Forced Expiratory Volume in 1 second) ומדד ACT לאחר טיפול ב- Omalizumab (p<0.05, p<0.01 ו-p<0.001, בהתאמה).

לאחר התחלת טיפול ב- Omalizumabתועדה ירידה בחציון מינון קורטיקוסטרואידים (p<0.05), שיעור התלקחויות נשימתיות (p<0.05), שיעור אשפוזים (p<0.01) וספירת אאזנופילים ממוצעת (p<0.05), בהשוואה לערכי הבסיס.

ירידה ברמות IgE בדם תועדו בחולים עם ABPA ללא נזלת אלרגית, בהשוואה לחולים ללא נזלת אלרגית (p<0.05).

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים על מקרה אחד של פריחה עורית, אשר חלף ספונטאנית ללא טיפול תרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Omalizumab הוכח כיעיל ובטוח לטיפול בחולים עם ABPA, בין אם סבלו מנזלת אלרגית ובין אם לאו. יתרה מזאת, לאחר השגת בקרת מחלה ניתן להתאים את מינון הטיפול ב- Omalizumab. רמות IgE נמוכות בדם עשויות לשמש כסמן המנבא את יעילות Omalizumab בחולים ללא נזלת אלרגית.

BMC Pulm Med, Oct 13, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה