דלקות נשימתיות בגיל צעיר ואסטמה.

מטרה: לבדוק את ההשפעה על התפתחות ברונכיט ספסטית בשנתיים הראשונות לחיים, ואסטמה עד לגיל 4 אצל אוכלוסיית ילדי Oslo שנולדו בין 1992 ו- 1993. קיום אחים ואחיות יותר גדולים ונוכחות בגן ילדים נרשמו כמדד בלתי-ישיר של דלקות נשימתיות בגיל צעיר.

שיטות: 822531 ילדים עברו מעקב מלידתם ועד גיל 4 שנים. דלקות נשימתיות נרשמו בביקורים בגיל 6 ו- 12 חודשים, וכן זוהו ילדים עם סימני ברונכיט ספסטית עד גיל שנתיים. בהגיע הילדים לגיל 4 שנים, נרשמה נוכחות של אסטמה.

תוצאות: ילדים עם דלקות נשימתיות בגיל צעיר היו בסיכון גבוה יותר לפתח ברונכיט ספסטית בשנתיים הראשונות לחיים, ואסטמה עד לגיל 4 שנים. ב- logistic regression המתייחס לגורמים אחרים חשובים כמו דלקות אחרות, סיכון לפתח אסטמה עד לגיל 4 שנים היה קשור לפנוימוניה, לדלקת אוזניים חריפה, ללרינגיטיס, ולהצטננות רגילה. סיכון לפתח אסטמה היה קשור גם לנוכחות אחים ואחיות יותר גדולים.

מסקנות: דלקות נשימתיות בגיל צעיר מצביעות על סיכון גבוה יותר להתפתחות ברונכיט ספסטית בשנתיים הראשונות לחיים, ואסטמה עד לגיל 4 שנים .

הערת העורך: המאמר הזה לא משכנע. עדיין לא ברור מי התרנגולת ומי הביצה. יתכן שהדלקות הנשימתיות בגיל צעיר לא היו סיבה, אלא הסימנים הראשונים של מחלת אסטמה.

Early respiratory infections and childhood asthma. Nafstad P, Magnus P, Jaakola JK.
Pediatrics 2000;106:e38

למאמר המקורי המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה