השפעת עישון פסיבי בהריון על נורמובלסטים בילוד.

מטרות: להעריך האם מספר אבסולוטי של נורמובלאסטים בדם הילוד גבוה יותר אצל ילודים שנולדו במועד, במשקל מתאים למועד הלידה, לאמהות שעשנו באופן פסיבי בהריון.

שיטות: נעשתה השוואה של מספר אבסולוטי של נורמובלאסטים שנבדקו ב 12 שעות לאחר הלידה ב- 2 קבוצות ילדים שנולדו במועד, במשקל מתאים למועד הלידה. קבוצה אחת נולדה לאמהות שעשנו באופן פסיבי בהריון באופן שיגרתי, דרך בן הזוג או דרך קולגים בעבודה (N=55 ), והאחרת נולדה לאמהות שלא עישנו בכלל, הן אקטיבית והן פסיבית. הוצאו מהעבודה ילדים שנולדו בתנאים הידועים כמשפעים על מספר נורמובלאסטים.

תוצאות: לא היו הבדלים בין הקבוצות במשקל הלידה, גיל האם, מספר ההריונות והלידות, מתן אנלגזיה בזמן צירים, וציוני APGAR. מספר אבסולוטי של נורמובלאסטים בדם הילוד היה גבוה יותר בקבוצת העישון הפסיבי בהריון.

מסקנות: לאחר הלידה, לילודים שנולדו במועד, במשקל מתאים למועד הלידה, לאמהות שעשנו באופן פסיבי בהריון, יש עליה במספר אבסולוטי של נורמובלאסטים .

הערת העורך: קצת בעייתי לבקר את עצמך, לכן, לא אעשה זאת, ופשוט אדגיש שעוד פעם, תוצאות העבודה משכנעות אותי להמשיך לראות בעישון אויב ציבורי משמעותי. ו-..אם אתם מעשנים, בבקשה לא בנוכחות אישה בהריון. תודה. ……
Effect of passive smoking in pregnancy on neonatal nucleated red blood cells.
Dollberg S Fainaru O Mimouni FB Shenhav M Lessing JB Kupferminc M
Pediatrics 2000;106:e34

למאמר המקורי המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה