משפחה

ההשפעה של מיקום הישיבה ושימוש בקשירה של ילדים ברכב על הפציעות בהתנגשויות של כלי רכב תאונות דרכים. PEDIATRICS

מטרה:
לקבוע את ההשפעה של צורת הקשירה ותנוחת הישיבה ברכב על פציעות של ילדים בהנתגשויות של כלי רכב, עם תיקון לשטח הפגיעה.
שיטות:
ילדים מתחת לגיל 15 המעורבים בהתנגשויות כלי רכב חמורות במדינת Utah, בין 1992 ל1996, זוהו מדוחות ממשלתיים של תאונות דרכים. התנגשויות חמורות הוגדרו כפציעות עם דמם משמעותי, שברים בעצמות, או נזק לרכוש שנאמד ב750 דולר ומעלה. בוצע שימוש בשיטות הסתברותיות עמ”נ להצליב נתונים אלו לדוחות בתי החולים. ניתוח הנתונים כלל רגרסיה לוגיסטית שלקח בחשבון גיל, שימוש בקשירה, מיקום הישיבה של הנוסע וסוג ההתנגשות.
תוצאות:
נבדקו 5751 ילדים ונמצאו 53% שישבו במושב האחורי. מעל 45% מהילדים לא היו חגורים. ישיבה במושב האחורי היוותה גורם הגנה משמעותי ושימוש בקשירה הגביר הגנה זו. מחיר האשפוז הממוצע היה גבוה יותר לנוסעים שנפגעו כשישבו במושב הקדמי.
מסקנות: ישיבה במושב אחורי בעת תאונת דרכים מהווה גורם הגנה משמעותי, שימוש בקשירה מגביר הגנה זו, אולם שכיחות השימוש בקשירה נמוך.

הערת העורך:
רופאי ילדים במדינת ישראל חייבים להיות פעילים בחינוך ההורים במניעת פציעות קשות בתאונות דרכים. יש להושיב ילדים במושב אחורי ולהשתמש באמצעי קשירה (כסא בטיחות, חגורת בטיחות ועוד) בהתאם לגיל הילד.

Berg MD, Cook L, Corneli HM, VernonDD, DeanJM: Effect of Seating Position and Restraint Use on Injuries to Children in Motor Vehicle Crashes. Pediatrics 2000; 105: 831-835.

לאתר PEDIATRICS

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.