הקוד האתי לשיווק תרופות מטעם ארגון “פארמה ישראל”

חברות התרופות הרב לאומיות מאמצות קוד התנהגות לשיווק תרופות שגובש בפארמה ישראל:

לראשונה בישראל מנגנון אכיפה לקוד האתי.

חברות התרופות הרב לאומיות המיוצגות בישראל מאמצות קוד התנהגות לתועמלנים רפואיים, המבוסס על הכללים הנהוגים בחו”ל. קוד ההתנהגות לשיווק תרופות גובש בארגון פארמה ישראל, ארגון חברות התרופות העוסקות במחקר ופיתוח. מנהל האירגון, ד”ר יואב שכטר, הביע תקווה כי חברות תרופות שאינן חברות בפארמה ישראל כמו גם גורמים אחרים במערכת הבריאות יאמצו את הקוד ויעשו בו שימוש.

בין היתר, קובע הקוד כי כל העוסקים בקידום תרופות יעברו הכשרה נאותה ויהיו בעלי ידע מדעי במידה שתאפשר להם לספק מידע מלא ומדויק אודות התרופות אותן הם מקדמים. על תועמלנים רפואיים לעבור קורס הכשרה ולעמוד בהצלחה בבחינות. תועמלנים חייבים מעתה לוודא כי ביקורם אצל הרופאים אינו גורם לאי נוחות כלשהי לרופאים עמם הם נפגשים. כמו כן יבטיחו התועמלנים את שמירת פרטיות המטופלים, ועל כן לא ישהו בחדרו של הרופא בזמן טיפול, אלא אם נתן המטופל מראש את הסכמתו המפורשת לנוכחות התועמלן.

הקוד, המבוסס על קודים דומים בעולם, עוסק בכל ההיבטים של קידום תרופות. הקוד קובע כי מידע הכלול בחומר המשמש לקידום מוצרים רפואיים יהיה מדויק, הוגן, אוביקטיבי ויוצג באופן המתאים לכל הדרישות החוקיות והאתיות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל מידע הממליץ על תרופה יהיה בדוק ומגובה בהוכחות מדעיות תוך כדי הקפדה על העברת כל המידע הרלבנטי ביחס לתופעות לוואי, אפשרות לסתירה בין תרופות ואמצעי זהירות נדרשים. עוד נקבע בקוד שמידע שיווקי חייב להיות מסומן ככזה ולא יפורסם אלא לאחר אישור הרשיות המוסמכות.

כל העוסק בתחום הבריאות יכול להתלונן על הפרה של קוד ההתנהגות. לראשונה בישראל מקים הארגון מנגנון אכיפה אשר בסמכותו לקנוס חברות המפרות את הקוד, להשעותן ואף לסלקן משורותיו. קנסות שיגבו כתוצאה מהפרת הקוד יתרמו לארגונים המטפלים באוכלוסיה הנזקקת.

ד”ר יואב שכטר, מנכ”ל פארמה ישראל: “מאז היווסדה שואפת פארמה ישראל לקדם את בריאות הציבור בישראל. החברות בארגון, חברות התרופות המובילות בעולם, מחויבות לשיווק תרופות ברמה אתית הגבוהה ביותר. בהסתמך על קודים בינלאומיים גיבשה פארמה ישראל קוד התנהגות חמור מאלו המותאם לתנאים בארץ.” ד”ר שכטר הוסיף “אנו תיקווה שחברות תרופות שאינן חברות בפארמה ישראל וכן גורמים אחרים במערכת הבריאות יאמצו את הקוד ויעשו בו שימוש. אין ספק שהסטנדרטים שנקבעו בקוד יגרמו להתנהגות אתית יותר בשיווק התרופות ולפיכך הנהנים העקריים מהקוד יהיו ציבור הרופאים שיהנה ממידע אמין יותר וצרכני התרופות שיזכו לטיפול המבוסס על מידע מאוזן ואובייקטיבי יותר.”

ניתן לעיין בקוד ההתנהגות באתר האינטרנט של פארמה ישראל (דרך Explorer בלבד לעת עתה) www.Pharma-Israel.org.il

לעותקים:
מיכל אלברגר
פארמה ישראל
רחוב התע”ש 20
ת.ד. 2391
כפר סבא 44641
טלפון 7643505-09
פקס 7643504-09
elmichal@Pharma-Israel.org.il

לעיון בקוד האתי באתר פארמה ישראל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה