משפחה

יעילות ובטיחות של הטיפול הפומי במעכב הנוירואמינידז OSELTAMIVIR – TAMIFLU

במחקר אקראי כפול סמיות מבוקר אינבו זה נבחנה ההשערה כי טיפול מוקדם עם OSELTAMIVIR -Tamiflu יהיה יעיל בקיצור משך ובהפחתה בחומרת מחלת השפעת כמו גם יסבל היטב על ידי המטופלים.
נבחנו 629, חולים בגילאים 18-65 שלא חוסנו כנגד מחלת השפעת, במרפאות ראשוניות ברחבי ארה"ב במהלך ינואר-מרץ 1998. המחלה אובחנה על פי חום מעל 38 מעלות צלסיוס או יותר מלווה בתסמין נשימתי אחד לפחות ותסמין מערכתי אחד לפחות כאשר הזמן מתחילת המחלה לא עלה על 36 שעות.
הנבדקים חולקו לשלו קבוצות מחקר:
קבוצה שטופלה בטאמיפלו 75 מ"ג פעמיים ביום למשך 5 ימים (211 חולים)
קבוצה שטופלה בטאמיפלו 150 מ"ג למשך 5 ימים (209 חולים)
וקבוצה שטופלה על ידי אינבו (209)
תוצאות המחקר הדגימו כי 374 (59.6%) מהנבדקים שהוכללו פיתחו שפעת שאושרה מעבדתית. משך המחלה התקצר ב- 30% בשתי הזרועות הטיפוליות לעומת קבוצת האינבו, חומרת התסמינים הופחתה ב- 38% בזרוע של 75 מ"ג פעמיים ביום וב- 35% בזרוע של 150 מ"ג פעמיים ביום לעומת קבוצת האינבו. החזרה לפעילות הייתה מהירה יותר ב- 2-3 ימים בקבוצות הטיפוליות מאשר בקבוצת האינבו. בנוסף אחוז הסיבוכים המשניים פחת מ- 15% בקבוצת האינבו ל- 7% בקבוצות הטיפוליות. נמצא גם כי בחילה והקאה היו שכיחים יותר בקבוצות הטיפוליות. על סמך ממצאים אלו מסכמים מחברי המאמר כי הטיפול במעכב הנוירואמינידז OSELTAMIVIR מפחית את משך המחלה, עוצמת המחלה ואחוז הסיבוכים המשניים.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה