אסותא – מרכזים רפואיים בע"מ

IDET שיטה חדשה לטיפול בכאבי גב מיושמת בבית החולים אסותא.
IDET -INTRA DISCAL ELECTRO THERMAL THERAPY
הטיפול החדשני מיועד לאנשים הסובלים מכאב גב ממושך הנובע מניוון דיסק, או מבלט דיסק, ואשר אינם מגיבים לטיפול תרופתי או פיזיותרפיה. בעזרת הטיפול ניתן להשיג הקלה משמעותית בכאבים ולהימנע מניתוח קיבוע על כל המשתמע מכך.
הטיפול מבוסס על חימום תוכן הדיסק וצריבת קצות העצבים בו. בהרדמה מקומית וטשטוש, תחת שיקוף רנטגן, מחדירים לדיסק מחט ודרכה מחדירים אלקטרודה רכה וגמישה המונחית עד לדופן האחורית של הדיסק. באמצעות האלקטרודה מחממים את האזור בתהליך הדרגתי הנמשך כ 17 דקות, עד לטמפרטורה מקסימלית של º90.

הטיפול מתבצע בתנאים סטריליים בחדר צינתורים, כאשר המטופל ער ומשתף פעולה. תהליך החימום צורב את קצות העצבים באזור הכאב שבדיסק, משנה את החוזק המכני של סיבי רקמת החיבור, גורם לסתימת חורים בדיסק ומוריד את הרגישות העצבית של הדיסק. תהליך הריפוי ויצירת רקמת צלקת גורם לעמידות גבוהה יותר של הדופן האחורית החלשה בדרך כלל בדיסק המנוון.
הטיפול נעשה רק בחוליות עמוד שדרה מותני.
לאחר השגחה קצרה בת שעתיים שלוש, נשלח המטופל הביתה. הכאב חולף תוך שבועיים עד חודש.

לדברי ד"ר רנד, הנמנה על צוות המרכז הישראלי לניתוחי עמוד השדרה בביה"ח אסותא, השיטה אפקטיבית יותר משאיבה, ונותנת מענה מהיר לכאב, בסיכון נמוך יותר ובעלות נמוכה יותר מניתוח קיבוע שהוא ניתוח גדול, המצריך משתלים יקרים והחלמה ממושכת.
לדברי פרופ' יזהר פלומן, מנהל המרכז, מתבצעים בארץ מדי שנה כ 500 ניתוח קיבוע, הכרוכים בהחלמה ממושכת, ולעיתים אין מהם דרך חזרה. לחלקם מהווה השיטה הזו חלופה טובה אשר תמנע את הצורך בניתוח.
מחיר: 18,000 ש"ח כולל מע"מ.
קופ"ח לאומית, באמצעות הביטוח המשלים, היא הקופה היחידה המממנת למבוטחי הקופה את הטיפול, שאינו כלול בסל הבריאות.
טל' לקביעת תורים: 5201467 – 03

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה