הקוד האתי של הסתדרות הרוקחים – פתיח

מבוא

1. במהלך השנים 1992-1997 נערכו דיונים במסגרת הפדרציה הבינלאומית של הרוקחים FIP לשם גיבוש קוד אתי לרוקחים.
2. במהלך הדיונים נלמדו ונסקרו מסמכים הנוגעים לקוד האתי לרוקחים ולבעלי מקצועות רפואיים אחרים ממדינות שונות ונדונו הערותיהם של חברים שונים ב- FIP .
3. בתהליך זה נטל חלק פעיל גם נציגנו בהנהלת FIP , יו”ר הסתדרות הרוקחים בישראל מר הווארד רייס (המשמש כיום כסגן נשיא FIP ).
4. בספטמבר 1997 , אושר ואומץ מסמך הקוד האתי של הרוקחים במסגרת הועידה השנתית של הנהלת FIP שהתקיימה בוונקובר שבקנדה.
5. הועדה המרכזית של הסתדרות הרוקחים בישראל נדרשה לנושא הקוד האתי של הרוקחים זה מכבר והחליטה לאמץ את הקוד האתי לרוקחים של FIP כבסיס לקוד האתי של הרוקחים בישראל, תוך התאמה והוספת עקרונות כמתבקש מהמציאות בישראל.

מהו קוד אתי?

6. מקצוע שהעוסקים בו מכבדים אותו ואת עצמם כבעלי מקצוע, מאופיין ע”י רצון של כל מי שעוסק במקצוע, לפעול ע”פ עקרונות אתיים (מוסריים) אשר הם בנפרד ומעבר לדרישות החוק.
7. העקרונות האתיים (המוסריים) מתבססים על מחויבויות מוסריות וערכים המבטאים את הטוב, הרצוי או הראוי.

מדוע יש צורך בקוד אתי לרוקחים?

8. הרוקחים הינם בעלי מקצוע אשר מכבדים את מקצוע הרוקחות ואת עצמם כבעלי מקצוע, כרוקחים , ואשר ייעודם הוא לעזור לבני אדם להיות במצב בריאותי תקין, להימנע ממצב של חולי, ואם זה קורה לסייע בידי החולים לקבל את הטיפול התרופתי הטוב ביותר.
9. למלוי יעוד זה של הרוקחים בצורה המיטבית , הרצויה והראויה נדרשים כאמור גם עקרונות אתיים (מוסריים) אשר הם בנפרד ומעבר לחוק.
10. העקרונות האתיים המהווים את הקוד האתי של הרוקחים, נוצרו על מנת לאפשר לארגוני הרוקחים בעולם ובמקרה שלנו להסתדרות הרוקחים בישראל, להנחות את חברי הארגון בכל הקשור במערכת היחסים בין הרוקחים ובין הציבור הנזקק לשרותים בין הרוקחים ובין גורמים אחרים העוסקים בבריאות הציבור ובין הרוקחים לקהילה ולחברה בישראל.
11. הקוד האתי של הסתדרות הרוקחים בישראל אינו משום חידוש שכן הוא מבוסס ברובו על עקרונות אתיים (מוסריים) שקהילת הרוקחים בישראל פעלה ופועלת לפיהם ועתה לא נותר אלא להפוך “תורה שבעל פה לתורה שבכתב”.

הערה: קוד אתי זה יובא גם לידיעת כל הגורמים הרלוונטים בממשלה, בקהילה ובציבור.

בברכה
יוסי שניר, מנכ”ל הסתדרות הרוקחים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה