עשרת הדיברות של הרוקח – הקוד האתי מטעם הסתדרות הרוקחים

1. הרוקח ישרת את הצרכים של הפרט , הקהילה והחברה בישראל, כאשר אחריותו הראשונית היא לוודא את טובת הפרט, תוך שמירה על זכות הפרט לקבלת הטיפול המתאים לו ביותר.
2. הרוקח יתן יחס שווה לכל הנזקקים , יחס של כבוד אנושי והערכה לחיים.
3. הרוקח יכבד את זכויותיו החוקיות של כל פרט לחופש בחירה של הטיפול הרפואי, לקבלת המידע התרופתי והייעוץ הרוקחי המתאימים לו ולשמירה על פרטיות וסודיות.
4. הרוקח ישתף פעולה עם עמיתיו למקצוע ועם בעלי מקצועות אחרים תוך כיבוד ערכם ויכולותיהם, הכל במטרה למתן טיפול רפואי נאות לפרט המטופל.
5. הרוקח יפעל ביושר וביושרה (באינטגריטי) במערכת היחסים בתחום המקצועי ויקפיד על קיום יחסים הוגנים בתחומים המקצועיים והעיסקיים עם עמיתיו למקצוע.
6. הרוקח ישמור על הידע המקצועי האישי שלו ויפתח את הידע והמיומנות המקצועית שלו, תוך התאמת השירות הרוקחי למציאות ולחידושים המשתנים מעת לעת.
7. הרוקח לא ישמור את הידע המקצועי שרכש לעצמו. הוא ינחיל את הידע הנצבר בתחום המקצועי ובתחום האתי לדור ההמשך, הרוקחים והמתמחים, על ידי הדרכתם והנחיתם.
8. הרוקח ישמור על הכבוד והסטטוס של המקצוע בקרב הציבור תוך הימנעות מפגיעה בכבוד המקצוע או וגרימה לאיבוד אמון הציבור ברוקח, ברוקחים אחרים ובמקצוע הרוקחות.
9. הרוקח לא “יעמוד על דם רעהו” ויגיש לפי מיטב הבנתו והכשרתו עזרה ראשונה רפואית במקרה חירום ובהעדר טיפול רפואי מוסמך אחר.
10. הרוקח יקפיד לפעול ע”פ החוק, הקוד האתי של הרוקחים וצו מצפונו, תוך שהוא ידחה כל דרישה לפעולה בניגוד לכך, גם אם הדרישה היא מגורם ממשלתי או ציבורי או מעסיק.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה