משפחה

שיפוץ נוסף הסתיים ב"בקור חולים": מחלקת הילודים ופגים לשכנה החדש

שיפוץ נוסף הסתיים ב"בקור חולים":
מחלקת הילודים ופגים למשכנה החדש
פרופ' רנה גיל: תמותת פגים ירדה ב 90% במהלך שלושים השנים האחרונות
היחידה הראשונה בישראל לטיפול נמרץ בפגים חוגגת את שנת ה – 30 להווסדה במעבר למשכנה החדיש. פרופ' רנה גיל, מייסדת הפגיה ב"בקור חולים", הצהירה כי מאז נפתחה היחידה בשנת 1971 חלה ירידה דרסטית של 90% בתמותת התינוקות.
בטקס הפתיחה קבעה פרופ' גיל כי את השינוי הנזכר יש לזקוף לזכותם של גורמים רבים שהשקיעו עבודה מאומצת בצבירת הידע הרפואי הנדרש, לעבודת צוות עם הקולגות ממחלקת נשים ויולדות, לעבודת המחקר ולציוד היקר והמתקדם ביותר שההנהלה הכניסה במהלך השנים החולפות.
את הטקס פתח מר משה כהן, סגן ראש המינהל האדמינסטרטיבי וחבר מועצת עירית ירושלים, שהשווה את הניסים הגדולים שהיו בחנוכת המשכן, המובאת בפרשת השבוע, לניסים הגדולים הנראים בפגיה מדי יום ביומו.
הרב מנחם פרוש, יו"ר הנהלת בית החולים, בירך את כל הפועלים והעושים בשנתיים האחרונות חלשיפוץ ושיקום שיטתי של המחלקות השונות. "העובדים שלנו הם הנכס שלנו" – ציין הרב מנחם פרוש והוסיף להעלות על הנס גם את התורמים שאיפשרו להגיע למעמד זה ובפרט את אברהם ולאה בורג מניו – יורק.
אל המברכים הצטרף פרופ' שלמה שטרן, המנהל הרפואי, הוא עמד על העבודה העצומה שהושקעה בתכנון, במציאת המקורות הכספיים והבניה עצמה. "עומדים כאן איתנו "בוגרי הפגיה" שהסיכויים שלהם לחיות היו קלושים ביותר. זהו דבר מרגש מאוד ובגדר של תוצאות עבודת קודש"- אמר פרו'פ שטרן.

את דבר האמהות הביאה הגב' שולמית אייזנבך, שעברה לפני שנים את מסלול הפגיה ובהמשך הקימה ומשמשת כיו"ר ארגון המתנדבות
"פעמון" הפועל בתוך מחלקת נשים ויולדות של בית החולים.
לפני גזירת הסרט על ידי בוגרי הפגיה, העניקו דר' אילן גור, סגן מנהל הפגיה והגב' בלה אילסר, האחות הראשית, תעודת הוקרה לגב' זהבה פינטו, האחות הראשונה של הפגיה. כמו כן הוענקה תעודת הוקרה על ידי הגב' נינה ברן לגב' פיי יבלינוביץ, אחת המתנדבות המסורות ביותר של המחלקה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה