אחיות לא שוטפות ידיים מספיק טוב ?

Nurses are not Washing their Hands Well Enough
Helen Scott
Editor,British Journal Of Nursing
British Journal of Nursing 2000 Vol 9,No22

קיימת הטענה בדיווח ע"י The House of Commons Public Accounts Committee (ועדה שהוקמה כדי לתת דין וחשבון לציבור) שיש לפחות 100,000 מקרים של זיהומים נרכשים בבתי החולים כל שנה שהם הגורם לכ- 5,000 מקרי מוות.
ההערכה של הועידה הוא שניתן להוריד את מספר הזיהומים הנרכשים ב- 15% דבר שיחסוך כ- 150 מיליון לירות סטרלינג כל שנה ע"י הקניית ידע וניהול בקרת זיהומים יעיל. הזיהומים הנרכשים השכיחים בבתי חולים הם קשורים בקטטרים של כלי דם (Intra vascular Devices), קטטרים של מערכת השתן ופצעים. שימוש לא נכון בתכשירי אנטיביוטיקה גרם לכך שישנם הרבה זיהומים עמידים לאנטיביוטיקה. אך הועידה של ה- House of Commons טוענת שהגורם העיקרי של הזיהומים הינו הגיינה ירודה בבתי חולים ובמיוחד ע"י צוות המטפל, שפשוט לא שוטף ידיים.
בכוונת ממשלת אנגליה להכניס נוהל מחייב של דיווח על זיהומים אלה שיפורסם לכלל הציבור, בתקווה שיוביל לשיפור המצב. במקביל הקימו צוותים לניהול בקרת זיהומים. הטענה היא שמלבד מאמצים אלה סוגיית המפתח הינה הקניית ידע ומיומנות לכלל צוות הבריאות. היועצת לניהול בקרת זיהומים של ה- Royal College of Nursing אומרת: "בקרת זיהומים ושטיפת ידיים הם דברים בסיסיים אומנם אך זה עובד ואנו לא עושים זאת. עלינו להתבייש מהעובדה." (BBC News,2000) .
לאור ממצאים אלו, אין ספק שעל מקצוע הסיעוד להתרכז בלימוד עקרונות הסיעוד הבסיסיים על פי הסטנדרטים שבנוהלי העשייה, במיוחד אלו הקשורים בבקרת זיהומים.
במרוץ אחר התמקצעות הסיעוד, רוצים להרחיב את תפקיד האחות אך אסור לנטוש את לב ההתמקצעות הכולל מטלות ותפקידים כגון: שיחה עם חולים, מתן עזרה לחולה שאינו שולט בצרכיו וכן שטיפת ידיים. לפי דעתה של המחברת, אין קצורי דרך להתמקצעות.

British Journal of Nursing

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה