Peginerferon Alfa-2a בחולים עם הפטיטיס כרונית מסוג C ושחמת הכבד

Peginterferon Alfa-2a in patients awith chronic hepatitis C and cirrhosis
Heathcote EJ, Shiffman ML, Cooksley WGE et al N Eng J Med 2000;343:1673-80.
המאמר השני באותו נושא עוסק בטיפול בחולי הפטיטיס כרונית C עם עדות לפיברוזיס או שחמת. בעבודה זו נכללו 271 נבדקים שחולקו ל- 3 קבוצות טיפול: 88 טופלו באינטרפרון בלבד במנה של 3 מיליון יחידות X 3 בשבוע, 96 חולים טופלו ב- PegInt במינון של 90µg אחת לשבוע ו- 87 חולים שקיבלו PegInt במינון של 180µg אחת לשבוע. הטיפול נמשך 48 שבועות והמעקב אחר התגובה הוירולוגית נמשך למשך 24 שבועות נוספים. התגובה לטיפול הוערכה על פי העלמות HCV RNA מהנסיוב, ירידה ברמת ALT בנסיוב, והערכה היסטולוגית לפי ביופסיית כבד.
תוצאות: העלמות של HCV RNA הושגה בתום 72 שבועות ב- 8%, 15% ו 30% מן המטופלים שקיבלו אינטרפרון בלבד, PegInt במינון נמוך ו- PegInt במינון גבוה, בהתאמה. רמות ה- ALT ירדו לנורמה ב- 15%, 20% ו- 34% בקבוצות הטיפול בהתאמה. השיפור ההיסטולוגי נצפה ב- 31%, 44% ו- 54% בהתאמה.
מסקנות: טיפול ב peginterferon במינון של 180µg אחת לשבוע יעיל יותר באופן משמעותי בחולים עם הפטיטיס כרונית C עם פיברוזיס ושחמת מאשר טיפול באינטרפרון בלבד.

הערת העורך: תוצאות עבודה זו מרשימות במיוחד לאור העובדה שמדובר בחולים עם שינוים פיברוטיים ושחמת אשר נחשבים לקבוצה עמידה במיוחד לטיפול באינטרפרון. יש להמתין לתוצאות טיפול ב- PegInterferon בשילוב עם ריבווירין שייתכן ויעלו את שיעור התגובה.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה