משפחה

השוואת רעילות של מערכת העיכול העליונה בין Rofecoxib ל- Naproxen בחולים עם Rhumatoid arthritis.

Comparison of Upper Gastrointestinal Toxicity of Rofecoxib and Naproxen in Patients with Rheumatoid Arthritis. Bombardier C, Laine L, Reicin A et al.
N Engl J Med. 2000 Nov 23;343(21):1520-1528
מכיוון שבגליון הקודם עסקנו בנושא זה ברצוני להשלים מאמר מסכם של עבודה גדולה שפורסמה ב- NEJM לא מזמן בנושא זה. בעבודה זו הושוותה הפגיעה ברירית מערכת העיכול העליונה בקבוצה של 8076 מטופלים עם דלקת פרקים שיגרונית בגיל 50 לפחות או בגיל 40 עם טיפול בסטרואידים, שטופלו ב- Rofecoxib במינון של 50mg לטיפול ב- Naproxen 500mg X 2 ליום. מטרת העבודה היתה להשוות סיבוכים חמורים במערכת העיכול העליונה אשר כוללים כיב פפטי סימפטומטי, דמם מכיב או התנקבות, תופעות המכונות PUB – Perforations, Ulcer, Bleeding
תוצאות: מבחינת השפעת התרופות על סימני המחלה נמצא יעילות זהה בין 2 התרופות. במעקב של 9 חדשים ניצפו 2.1 אירועים מתועדים ל – מאה שנות חולה של מערכת העיכול העליונה בקבוצת ה- Rofecoxib לעומת 4.5 מקרים ל- 100 שנות חולה בקבוצת ה- Naproxen (סיכון יחסי במטופלי Rofecoxib של 0.5). אירועים חמורים של PUB התרחשו ב- 0.6 ל- 100 שנות חולה בהשוואה ל- 1.4 בהתאמה. נמצא שעור נמוך יותר של אוטמים בשרירי הלב בקבוצת ה- Naproxen לעומת קבוצת ה- Rofecoxib) 0.1 לעומת 0.4 בהתאמה).
מסקנות : בחולי דלקת פרקים שיגרונית, כרוך הטיפול ב- Rofecoxib בשיעור נמוך של סיבוכים חמורים במערכת העיכול העליונה בהשוואה לטיפול ב- Naproxen.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה