Novo Nordisk – כרטיס ביקור

פרופיל חברה
נובו נורדיסק היא החברה המובילה בעולם בפיתוח ובייצור אינסולין, ואמצעי הזרקת אינסולין, לחולי סוכרת מסוג 1 ו-2 , וטבליות להורדת רמת הסוכר בדם בחולי סוכרת מסוג 2.
נובו נורדיסק היא בין החברות המובילות בעולם בפיתוח ושיווק תכשירים הורמונליים חליפיים לגיל המעבר, הורמון גדילה ותכשיר לטיפול בהמופיליה ובהפרעות קרישה אחרות.

הישגיה הרבים במהלך 78 שנות קיומה, מוכיחים את מחויבותה של החברה לתרום לשיפורי באיכות החיים של החולים בכל העולם, ותומכים באמונתה ובדרכה להשקיע בחינוך ובהדרכה של המטופלים והצוות המטפל.
חברת נובו נורדיסק ישראל, שמשרדיה נמצאים "בבית הפעמון" בכפר סבא, מחויבת אף היא להמשיך לפתח ולייעל את השירות למטופלים.

תחום הסוכרת
נובו נורדיסק הייתה החברה הראשונה בעולם שפיתחה אינסולין מסחרי המשווק לחולי סוכרת והראשונה שפיתחה את האינסולין בעל השפעה ארוכת טווח כבר ב-1946. כמו כן נובו נורדיסק הייתה הראשונה לפתח ולייצר תערובות אינסולין מוכנות מראש לנוחות החולים. נובו נורדיסק קבעה סטנדרטים מודרניים בינלאומיים לפיתוח אינסולין טהור (שנת 1973) ואינסולין הומני (1982), פיתוח שגרם להיעלמותן של תופעות לוואי רבות, תופעות שהיו חלק משיגרת יומם של סוכרתיים בשנים הראשונות לשימוש האינסולין.
נובו נורדיסק היתה הראשונה בעולם שהגתה את הרעיון של אינסולין אנאלוג – אינסולין בעל יתרונות משמעותיים באיזון רמת הסוכר בדמם של סוכרתיים, בעל מהירות פעולה וספיגה גדולה יותר בדם תוך הקטנת הסיכון לתופעות לוואי.
במקביל להיותה חלוצת פיתוח תכשירי האינסולין כפי שהם מוכרים כיום, השקיעה ומשקיעה החברה מחשבה רבה גם בניסיון למצוא דרכים להקל על המטופלים באינסולין. התפיסה על פיה ניתן לאחסן אינסולין למספר ימים בתוך אמצעי הזרקה נייד, פותחה על ידי נובו נורדיסק בשיתוף עם מטופלים ורופאים מומחים. ב-1985 הוכרז על העט הראשון בעולם להזרקת אינסולין- נובופן – NovoPen. מאז ממשיכה החברה לשפר ולפתח שורה ארוכה של אמצעי הזרקה בטוחים ונוחים לשימוש המקלים מאוד על חיי המטופלים גם היום.
בנוסף, נובו נורדיסק היא הראשונה בעולם לשווק תכשיר חדשני לטיפול בסוכרת מסוג 2, טיפול פומי יעיל ביותר להורדת רמות הסוכר הגבוהות שלאחר הארוחה בפרט ואיזון הסוכרת בכלל. התכשיר נלקח בסמוך לארוחה ומאפשר גמישות בארוחות ובאורח החיים של המטופלים ואינו גורם להשמנה.

תחום הורמונים לנשים בגיל המעבר
גם בתחום זה חברת נובו נורדיסק מובילה בפיתוח תכשירים רבים לטובת הנשים, בשנה האחרונה הכניסה החברה לשימוש בישראל דור חדש של טיפולים הורמונליים חליפיים פומיים במינון נמוך.
נובו נורדיסק הייתה הראשונה לפתח ולייצר טיפול רציף באסטרוגן בלבד, טיפול מחזורי המכיל כדורים משולבים של אסטרוגן ופרוגסטרון, טיפול משולב של אסטרוגן ופרוגסטרון ללא דימום חדשי ועוד. האסטרוגן והפרוגסטרון מופקים ממקור צמחי.
בנוסף לכך פיתחה נובו נורדיסק אריזה מיוחדת, קומפקטית עם סימון ימי השבוע המאפשרת מעקב נח על נטילת הכדורים.

הורמון גדילה
נובו נורדיסק מכניסה לשימוש בימים אלה הורמון גדילה נוזלי, מוכן לשימוש וכן עט להזרקה נורדיפן – מדויק, פשוט, קל ונח לשימוש. שימוש בעט המזרק מונע את הצורך בפעולת מיהול התכשיר, מאפשר הזרקה עצמית נוחה ומקל על אחסון התכשיר, כל אלה תורמים רבות להקלה ולשיפור באיכות חיי המטופלים ומשפחותיהם.

פקטור קרישה 7a של נובו
לנובו נורדיסק פקטור קרישה ייחודי המיוצר בהנדסה גנטית ובכך מוריד את הסיכון להידבקות ממחלות נגיפיות הקיים במוצרים המופקים מדם.
הפקטור מיועד במקור לטיפול בחולי המופיליה. לפני שנה הציל רופא ישראלי את חייו של חייל שדימם למוות באמצעות פקטור7a , ניסיון זה הוביל לניסיונות מוצלחים נוספים וכעת עובדים בנובו נורדיסק על מנת לנצל את הפוטנציאל הגלום בתרופה זו להצלת חיי חולים רבים.
בקרו באתר האינטרנט שלנו: www.novo.co.il
או באתר של נובו נורדיסק דנמרק:www.novonordisk.com

חוסר בהורמון הגדילה מידע חיוני
בדרך כלל, ילד גדל במספר סנטימטרים קבוע מידי שנה, אולם לא כל הילדים גדלים באותו מספר סנטימטרים. ילדים גבוהים גדלים בממוצע ב 6 ס"מ בשנה וילדים נמוכים גדלים ממוצע ב 4 ס"מ בשנה. בנים מגיעים בד"כ לשיא גובהם בגיל 18, בנות בגיל 16. בין הגורמים הנוספים המשפיעים על גדילת הילדים ניתן למנות גם את הגדילה כבר בשלב הרחם (הסביבה שהרחם נותן והתזונה שהשלייה מספקת), המוצא האתני וגובהם של ההורים ובני המשפחה. שיא הגדילה מתרחש בשלב הבגרות המינית.

לאיזה גובה ניתן לצפות שהילד יגיע?
הנטייה של בני אדם היא להיות גבוהים יותר מבני הדורות הקודמים, נטייה זו נקראת "נטיית המאה". את הגובה הסופי (גובה המטרה) ניתן להעריך באמצעות הנוסחה הבאה:
– מחברים את גובהם של האב והאם
– לתוצאה מוסיפים 12 ס"מ לבן או מחסירים 12 ס"מ לבת.
– מחלקים את התוצאה ב 2 ולאחר מכן מוסיפים 3.
– המספר שהתקבל הוא גובה המטרה סטייה של עד 8 ס"מ יותר או פחות מגובה זה נחשב גובה תקין.

מהו מנגנון הגדילה?
בלוטת יותרת המוח הנה האיבר האחראי בגוף על ייצור הורמוני הגדילה GH האחראים על התבגרות וגדילת הגוף. הורמון הגדילה מגיע לאיברים שונים בגוף ובמיוחד לכבד וגורם לו להפריש חומר נוסף הגורם לגדילה: IGF גורם גדילה דמוי אינסולין. ה IGF מופרש לזרם הדם ובין יתר משימותיו גורם לעצמות להתפתח. אם חלה תקלה, ולו רק במעט, כל תהליך הגדילה משתבש והגוף מפסיק לגדול.

מתי קיימת בעיה הדורשת התערבות רפואית?
קצב אחיד של גדילה חשוב יותר מהגובה עצמו, לכן אין צורך לדאוג לילד או לילדה הממשיכים לגבוה במספר סנטימטרים באופן סדיר מידי שנה.
– אם יש סטייה ברורה בעקומת הגדילה של הילד ואם קיים הבדל משמעותי בגדילה בין שנה לשנה.
– אם ילד נולד במשקל תקין וגדל באופן קבוע, אבל לפי אחוזון הגדילה שלו הוא נמצא 8 ס"מ פחות או 8 ס"מ יותר מהגובה הרצוי יש לפנות לרופא. את אחוזון הגדילה של הילד ניתן לברר אצל רופא ילדים.
– התבגרות מינית מוקדמת לזמנה עלולה להיות בעייתית. ניתן לזהותה אם היא מתחילה לפני גיל 8 אצל בנות ולפני גיל 9 אצל בנים.
– התבגרות מינית מאוחרת היא בריאה אבל מפריעה לחיי החברה של הילד. במקרים בהם חבריו לכיתה כבר נראים מבוגרים והוא עדיין נראה ילד, עשוי רופא הילדים לזרז את תחילת ההתבגרות המינית באמצעות טיפול בהורמון הגדילה כך שקצב הגדילה המהיר יתחיל מוקדם יותר.

חוסר בהורמון הגדילה:
רק לעיתים רחוקות נגרם כישלון בגדילה על ידי חוסר בהורמון הגדילה. חוסר זה עלול להיות הגורם לילדים שאינם גדלים מספיק ובו בזמן משמינים עוד ועוד, למרות שגופם מתאפיין במידות פרופורציונליות נכונות.
רופא הילדים יכול לבצע מספר בדיקות כדי לקבוע אם בלוטת יותרת המוח שלהם מייצרת הורמון גדילה במידה מספקת. אחת הבדיקות מבוצעת ע"י הזרקת חומר שגורם לבלוטה לייצר הורמון גדילה הניתן לזיהוי בדם. אם הבדיקה מגלה כי אין מספיק הורמון גדילה בדם, רופא הילדים ישתמש בבדיקת CT או MRI כדי לבחון את בלוטת יותרת המוח. כשהבלוטה אינה מתפקדת כהלכה, מתן תרופות עשוי לעזור כתחליף לתפקוד הבלוטה. ניתן, באופן מוגבל, לטפל בבעיה באמצעות כדורים אבל במקביל חייבים להזריק את הורמון הגדילה.

הילד שלי בריא ונמוך הורמון הגדילה יעזור לו?
כיום מתבצע מחקר מקיף על מנת לקבוע מי מהילדים הנמוכים שאינם סובלים מחוסר בהורמון הגדילה יוכל ליהנות מטיפול בהורמון הגדילה שיעזור להם לגדול.
תשובות ברורות לשאלה הסבוכה הזו אין עדיין בנמצא. אבל כבר היום ברור שילד שלא גדל דיו ולא בשל חוסר בהורמון גדילה לא בהכרח יגיב היטב לטיפול בהורמון גדילה.

לראשונה בישראל הורמון גדילה נוזלי
Norditropin SimpleXx – הזרקה נוחה לילדים וגדילה בטוחה

משרד הבריאות אישר בימים אלה לשיווק את הורמון הגדילה הנוזלי הראשון בישראל Norditropin SimpleXx מתוצרת חברת נובו נורדיסק הדנית, המשחרר את החולים מהצורך למהול אבקת הורמון במדלל כפי שהיה נהוג עד כה. Norditropin SimpleXx עוזר בטיפול בילדים הסובלים מחוסר של הורמון גדילה, תסמונת טרנר הנדירה (תסמונת המתבטאת בהיעדר אחד מכרומוזומי X בבנות בלבד בהסתברות של תינוקת אחת מ – 3000) ואי ספיקת כליות בילדים. Norditropin SimpleXx מוזרק באמצעות Nordipen, עט הזרקה חדיש הניתן חינם כשרות לחולים, קל ונוח לשימוש, ססגוני ויעיל.

Norditropin Simplexx הופך את חייהם של הילדים הסובלים מחוסר בהורמון גדילה לנוחים יותר מאחר ואין עוד צורך לערבב את הורמון הגדילה באמצעות שני בקבוקונים. ההורמון הנוזלי מוגש במחסנית קטנה המוכנסת לתוך עט ההזרקה. המחסנית משמשת את החולים לאורך מספר טיפולים ומשחררת אותם מההתעסקות בהכנת התמיסה במהלך ביום. התכשיר מיועד בעיקר לציבור מטופלים צעיר ולשם כך תוכנן ועוצב.

עט ההזרקה החדש מאפשר הזרקה של כמות הורמון מדויקת, בצורה קלה ונוחה. האסתטיקה וגודלו של העט מאפשרים לשאת אותו לכל מקום ובכך מקלים על חיי הילדים הסובלים מבעיות גדילה, זאת לעומת המזרקים הפשוטים והישנים שחייבו את ההורים והילדים למדוד את החומר המוזרק בזהירות רבה.

חשוב לזכור כי הצורך בהזרקה יומיומית לילדים הנזקקים להורמון גדילה מסרבל את חייהם מאוד. במהלך תכנון ערכת הגדילה, הסתמכה חברת נובו נורדיסק על מחקרים, שנערכו בארה"ב, ביפן ובסינגפור, שהוכיחו כי הגשת הורמון הגדילה כנוזל והזרקתו באמצעים נוחים ואטרקטיביים משפר משמעותית את רציפות השימוש בו ולכן גם את יעילותו.
את Norditropin SimpleXx ניתן להשיג בבתי המרקחת על פי מרשם רופא בלבד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה