משפחה

הסכנות מפתיחת השוק הישראלי ליבוא מקביל של תרופות – מכתב מטעם הסתדרות הרוקחים לשר הבריאות (לשעבר…)

07/1/2001
מס’: 09
בדואר רשום

לכבוד
שר הבריאות
מר רוני מילוא
משרד הבריאות
באמצעות פקס 6787662 -02
בן טבאי 2 ירושלים

אדוני השר,

הנדון: הסכנות מפתיחת השוק הישראלי ליבוא מקביל של תרופות
תקנות הרוקחים (תכשירים רפואיים) (תיקון) תש”ס-2000 (התקנות)

1. הנני מתכבד לפנות אליך בענין שבנדון בתפקידי כיו”ר הסתדרות הרוקחים בישראל וכסגן נשיא של הפדרציה הבינלאומית של הרוקחים FIP.
2. כמי שעוסק בתחום התרופות מזה עשרות שנים ומעורב במערכי השיווק וההפצה של תרופות מן היצרן לצרכן ובכל הנוגע לסכנות והבעיות שעלולים מערכים שכאלו לעורר בהעדר השגחה ופיקוח נאותים, אני רואה זאת כתפקידי בן היתר להביא בפניך ובפני גורמים אחרים המופקדים על בריאות הציבור מנסיוננו המצטבר בנושאים האמורים , ולהתריע אודות הסכנות העומדות בפניהם ובפני הציבור לבריאותו.
3. ידוע לי כי במהלך שלוש השנים האחרונות , מאז סיימה הועדה לבחינת יבוא מקביל של תרופות בראשותו של פרופ’ יהושוע (שוקי) שמר (ששימש אז כמשנה למנכ”ל משרד הבריאות) את עבודתה, צפו ועלו סכנות רבות מאוד לבריאות הציבור הצפויות להתרחש עם פתיחת השוק בישראל ליבוא המקביל של תרופות (אפרט כמה מהן בנספח א’ למכתבי זה).
4. כבר מלכתחילה היה ברור לכל כי גם התקנות המהוקצעות והמחמירות ביותר, אין לסכור הפרצות שעלולות לגרום לפגיעה בבריאות הציבור.
5. לאחרונה התועדתי יותר לנסיונם של אחרים בהקשר לסוגיה זו ובמיוחד לנסיון בארה”ב. ולהווי ידוע לך כי לפני מספר ימים הודיעה השרה לעינייני בריאות בארה”ב לנשיא ארה”ב שאין ביכולת משרד הבריאות האמריקאי לפקח על יבוא מקביל של תרופות שנקנו מסוחרי תרופות שונים בעולם.
6. עוד טרם קהה ההד של דבריה החמורים של שרת הבריאות האמריקאית , הגיע לידי דו”ח המרכז את חוו”ד של 11 מנהלי ה- A.D.F האמריקאית מאז 1969 בענין הנדון. כחוט השני העובר בין כל מסמכיהם של 11 מנהלי
ה- A.D.F צפה ועולה באורח קטגורי הדעה כי היבוא המקביל של תרופות טומן בתוכו סכנות מהותיות ורבות לבריאות הציבור.

7. אף כי ידוע לי כי אנו מצויים כיום ב”עת נעילה” ואולי אף לאחר מכן בכל הקשור להחלת התקנות החדשות בישראל, לא יכולתי שלא להביא בפניך את העובדות האלו וייטב אם אתה כשר ממונה על בריאות הציבור ואשר לא מזוהה עם מולידי התקנות החדשות תשקול מחדש הנושא, מה גם שכבר היום כורע משרד הבריאות תחת נטל תקציבי וחוסר במשאבים הגורמים לכך שהמשרד מתקשה בביצוע המטלות עליהן הוא אמון. זאת ע”פ הודאתו בדו”ח שמר (עמ’ 13) וע”פ העובדות לפיהן אין ידו של המשרד על העליונה בהתמודדות נגד חדירת תרופות מזויפות לארץ.
8. לסכום, ברור לי מעל לכל ספק כי הנתק שיוצר יבוא מקביל בשרשרת האספקה לארץ, פותח פתח לחדירת תרופות פגומות או מזויפות ארצה.
אין באף בדיקה מדגמית מתוחכמת ככל שתהיה כדי למנוע את חשיפת הציבור לתרופות מאיכות ירודה.
9. אשמח לעמוד לרשותך ולסייע בידך בענין זה ובכל ענין הקשור לבריאות הציבור.

בכבוד רב,
הווארד רייס
יו”ר הסתדרות הרוקחים בישראל
וסגן נשיא הפדרציה הבינלאומית של הרוקחים P.I.F

לוט:
א. תקציר הבעיות העיקריות הכרוכות ביבוא המקביל של תרופות.
ב. מכתבי 11 מנהלי ה- A.D.F לדורותיהם מאז 1969 בענין זה.

העתקים:
יו”ר ההסתדרות הרפואית בישראל ד”ר יורם בלשר
חברי מועצת הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה