שבוע בריאות הנפש בישראל

במסגרת אירועי שבוע בריאות הנפש, התקיים ביום ד’ 2/5/01 החל מהשעה 16:00, ערב עיון בבית העתונאים ע”ש סוקולוב, רח’ קפלן 4, ת”א.
ערב העיון חולק לשני פאנלים של דיון:
א- האם בריאות הנפש צריכה להיות במסגרת קופות החולים או מחוצה לה ?
ב- מהי אחריות ותפקיד התקשורת בקידום הדיון הציבורי בבריאות הנפש.

בפאנל הראשון, בהנחיית העיתונאית צביה כהן, השתתפו יו”ר עמותת עוצמה, פרופ’ אלי שמיר, ד”ר מוטי ברק (משרד הבריאות) , ח”כ תמר גוז’ינסקי, גב’ חנה אורון (קופת חולים לאומית), פרופ’ חנן מוניץ (מרכז רפואי גהה), בעז גנזבורג (כלכלן רפואי ויו”ר e-Med ) , פרופ’ דוד חיניץ (האונ’ העברית).

בין הדוברים השונים הייתה הסכמה כי יש לראות במחלת הנפש ככל מחלה אחרת, ושהדבר הנכון לעשות הוא לכלול את בריאות הנפש כחלק אינטגרלי של סל הבריאות, ובמסגרת זו, כחלק מהטיפול הניתן על ידי קופות החולים.
פרופסור שמיר הציג נתונים מאלפים לפיהם החלק היחסי המושקע כיום בבריאות הנפש אינו בפרופורציה להיקך ושכיחות הבעייה, גם בהשוואה למקובל בעולם המערבי.
נציגי קופות החולים השונות הביעו את תמיכתם ונכונותם לכלול את הטיפול הנפשי במסגרת שירותי הבריאות.
בעז גנזבורג טען שבמונחי עלות / תועלת נראה על פניו (אם כי חייב כמובן בדיקה והוכחה) ששינוי מבני אשר יגדיל את חלקו של הטיפול בקהילה על חשבון תקציב האישפוזים, יחול שיפור משמעותי הן ביעילות וחיסכון הטיפולים , והן ברווחת החולים.
ח”כ גוז’נסקי אשר זכתה לשבחים וברכות רבות על פעילותה הציבורית העניפה לשיפור מצבו העגום של חולה הנפש בישראל, הדגישה את הצורך להגדיל את התקציב, בעיקר החלק הנוגע לטיפול אמבולטורי בקהילה, וכן לתת מענה לצורך של פעילות שיקום בקרב חולי הנפש.
המצב הבלתי נסבל והמתמשך לאורך שנים רבות יחייב לדעתה באיזשהוא שלב הקמת ועדת חקירה ממלכתית.
הפאנל הסתיים בתקווה שעצם שיתוף התקשורת והעלאת הנושאים והמודעות אכן יובילו לשינוי המיוחל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה