משפחה

קודאין…אפשר לקבל מזה כאב ראש – שימוש יומי באופיאטים בקרב סובלים ממיגרנה מגביר את הסיכון ללקות בכאבי ראש כרונים יומיומיים.

Headach 2001; 41:303-309
אנשים הסובלים ממיגרנה ואשר משתמשים באופיאטים על בסיס יומי בשל סיבה כלשהי, מגבירים את סיכוייהם לפתח כאבי ראש כרונים.

במחקר זה בדקו החוקרים מאונברסיטת קלגרי, במדינת אלברטה, קנדה, מטופלים שנטלו קודאין או אופיאטים אחרים לטיפול בבעיות של יציאות מוגברות כתוצאה מכריתת הכרכשת (colectomy) בשל דלקת כיבית של הכרכשת (ulcerative colitis).

קבוצת המטופלים שנבחרה למחקר הייתה מורכבת מנשים אשר עברו colectomy שנה אחת לפחות לפני שהחל המחקר. החוקרים שלחו לקבוצה זו שאלונים על מנת לנסות ולקבוע האם הייתה להן היסטוריה של מיגרנה לפני הניתוח, האם הן סובלות מכאבי ראש כרוניים על בסיס יומי, אילו תרופות הן נוטלות על מנת לשלוט ביציאות ואילו תרופות הן נוטלות כיום לטיפול בכאבי ראש.

28 מטופלות אשר התאימו לקריטריון הקבלה למחקר השלימו את השאלונים. מתוכן 18 מסרו כי לא נטלו אופיאטים. מתוך ה – 10 אשר השתמשו באופיאטים, 2 ציינו כי נטלו רק כמויות קטנות מהתרופות. 8 המטופלות אשר נשארו דיווחו כי עברו על המינון המומלץ של האופיאטים לטיפול בכאבי ראש.

על פי החוקרים, 8 מטופלות אלו פגשו את הקריטריון למיגרנה. 2 חולות, עם היסטוריה של מיגרנה, אשר החלו משתמשות באופיאטים על בסיס יומי לאחר הניתוח פיתחו כאבי ראש כרוניים. שש המטופלות הנותרות אשר השתמשו באופיאטים על בסיס יומי, לא סבלו ממיגרנה בעברן ולא דיווחו על כאבי ראש כרונים.

החוקרים מדווחים כי כאבי ראש כרונים מדי יום התפתחו רק בקרב סובלות ממיגרנה אשר נטלו אופיאטים מעבר למינון המומלץ. לעומתן, מטופלות ללא היסטוריה של מיגרנה, לא נמצאו בסיכון לפתח כאבי ראש כרונים יומיומים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה