סקירת מפגש פארמה קלאב מחודש אפריל

במפגש זה, הרצה ד”ר שגב שני על נושא עדכון סל הבריאות.
ד”ר שני, אשר שימש עד לאחרונה כסגן ראש אגף הרוקחות במשרד הבריאות, ואשר מנהל את מדור הערכת תרופות במכון גרטנר, סקר את נושא עדכון סל הבריאות.
הסקירה כללה את ההתפתחות ההיסטורית של עדכוני סל הבריאות: עד כה בוצעו כבר שלושה עדכונים, וכן את התהליך ועקרונות קבלת ההחלטה.
כידוע, מתבצעות מידי שנה הגשות רבות (בשנה שעברה כ- 400 בקשות) , אשר יחידת כלכלת התרופות והטכנולוגיות במשרד הבריאות, מעריכה ומסווגת, תוך הסתייעות במומחים ובמועצות הבריאות הלאומיות.
הערכות אלו מוגשות לועדה אשר ממונה ע”י שר הבריאות ומונה 25 איש, המייצגים מגזרים שונים במשק. מיוצגים בועדה קופות החולים, ההסתדרות הרפואית ועוד.
הועדה מקבלת החלטותיה בקונצנזוס.
בדיון שהתפתח עלו מס’ שאלות:
הרכב הועדה – האם הרכבה הוא מאוזן ? קיימות סברות שנציגי קופות החולים בועדה הם דומיננטיים במיוחד ולכן מטים את ההחלטות בהתאם לאינטרסים (הצרים ?) שלהם. כמו כן נשמעו דעות וקריאות לשתף בועדה גם נציגות של ציבור הרוקחים.
מודל הדירוג – הועדה מדרגת את הבקשות בהתאם לקריטריונים של חשיבות התרופה או הטכנולוגיה , היותה מהווה פריצת דרך או שיפור לא משמעותי, השפעת התרופה או הטכנולוגיה על תוחלת החיים, וכמות החולים הרלבנטים. מול אלה נשקלת על הכף העלות הנדרשת להכללת התרופה או הטכנולוגיה בסל הבריאות. קיימות הצעות לבניית מודל דירוג אשר ישווה יחסי עלות/תועלת של הבקשות השונות. (בהצעה מפורטת כזו כולל דוגמאות ניתן לעיין במוסף, במדור כלכלת הבריאות).

לסיכום, ערב העיון שפך אור על תהליך עדכון הסל, תהליך שהוא אחד החשובים והמרכזיים במשק הבריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה