משפחה

30 שנה להקמת מחלקת הפגים הראשונה בישראל – ביה”ח בקור חולים, ירושלים

30 במאי 2001
דינר חגיגי במלון רנסנס:
30 שנה להקמת מחלקת הפגים הראשונה בישראל
נערך תחת הסיסמה:”בקור חולים” – ראשונים לראות את הנולד

דינר חגיגי המציין את הקמת מחלקת הפגים הראשונה בישראל נערך השבוע בהשתתפות רבנים, ח”כים, ראש עירית ירושלים, רופאים ואישי צבור רבים.

את מסכת הברכות פתח הרב מנחם פורוש, יו”ר הנהלת בית החולים, כשהוא מציין את אירועי השבוע האחרון כדוגמא לעבודה היעילה שמתבצעת בבית החולים. הוא סיפר כי נכח במשך שעות ארוכות בחדר המיון ועקב אחרי פעולות ההצלה שבוצעו בלמעלה מ 70 פצועים שהובאו לאחר אסון וורסאי.

שר התקשורת, רובי ריבלין, עמד על הקשר העמוק הקיים בין בני משפחתו ובית החולים. הוא ציין כי בני משפחת ריבלין היו מתלמידי הגאון מוילנה שייסדו למעשה את בית החולים לפני למעלה מ 170 שנה והמשיכו ללוות את התפתחותו עד לימים אלו.

כבוד הרב הראשי הראש”ל הגר”א בקשי דורון עמד על גדולת עבודת הקודש הנעשית בתחומי בית החולים מעל 170 שנה ועל הקשר האישי שיש לרבים מנבחרי העם לבית החולים.

שר הבטחון, בנימין בן – אליעזר, ציין כי זהו ערב הוקרה והצדעה לחלוצי הרפואה בישראל העומדים בגל הקשה של הימים שבהם אנו נמצאים וזאת תוך ערנות ומסירות ודוגמא לעולם כולו לחשיבות שהעולם היהודי רואה בהצלת חיי אדם.
יו”ר הדינר, מר אהוד אולמרט, ציין כי כראש העיר הוא הכיר עד מהרה בחשיבות הפעילות הרפואית המתבצעת ב”בקור חולים” ועמד על הנחיצות הרבה שיש לבית חולים במרכז. הוא הביע הערכה רבה לפועלם של הצוותים הרפואיים בעקבות אסון אולם וורסאי, עליהם עמד בבקור שערך במקום ביום שישי שעבר וציין הם עומדים בקו החזית של הרפואה בירושלים.

פרופ’ רינה גיל, מייסדת ומנהלת מחלקת הפגים, בירכה את הנוכחים והאורחים הרבים בשם כל אנשי הפגיה והביעה את הוקרתה להנהלת בית החולים על פתיחתה של הפגיה החדישה והמפוארת שהסתיימה זה עתה.

אחרון המברכים היה שר הבריאות, הרב ניסים דהאן, שקבע כי הפעילות להצלת חיי תינוקות התחילה כבר לפני למעלה מ 3000 שנה כאשר שפרה ופועה סרבו להשמע להוראות פרעה ולהרוג את הילדים בצורה מתוחכמת. המעשה של “ותחיינה את הלדים” נמשך עד הום ב”בקור חולים” שהגם שאינו גדול מפואר ועשיר אבל יש בו ובאנשיו את הברק בעניים ואת הרצון להציל חיי אדם.
הדינר נערך בחסות חברת רמדיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה