דבר העורך לגליון מספר 8

גיליון יוני-יולי 2001

הודעה מטעם הנהלת האתר:
בתקופה שבין 18/6 ועד 24/6 חלו שיבושים טכניים בשרת בו מאוכסן האתר וכתוצאה מכך "נפל" האתר מס' פעמים רב ולא איפשר לגלוש בו. אנו מתנצלים בפני אלפי המנויים שנתקלו בקשיים להכנס לאתר, ועושים הכל כדי למנוע תופעות אלה בעתיד.
הודעה חשובה נוספת: כפי שאתם רואים מתעדכן מבזק החדשות שלנו על בסיס יומי. חדשות שהופיעו בימים הקודמים נשמרות באתר במדורים השונים ע"פ השתייכותם, וניתן לעיין בהם במדור "חדשות וקישורים" בגיליון זה.

דבר העורך

לקהל הקוראים והקוראות שלום,
בטרם נעבור, לנושאים שידונו בגיליון זה, ברצוני לברך את האתר לרגל יום ההולדתו הראשון, אשר נחוג בימים אלו. סבור אנוכי כי בעידן של ריבוי אניפורמציה, אתר זה מאפשר לקורא נגישות למידע זמין ועדכני, עובדה שחשובה למרבית המקצועות ככלל ובמקצועות הרפואה בפרט, בהם השינויים והתמורות קורים יום יום שעה שעה והצורך להתעדכן בכדי להתקדם הינו חיוני.

גיליון זה של פרמקולוגיה ורוקחות מיועד הפעם, בעיקר לרוקחים הקהילתיים (או כפי שאני רואה אותם כרוקחים "הקלינים" הקהילתיים). תוכלו לקרוא על התבטאות של מחלת האסטמה ודלקת אף שהתפתחו אצל רוקח אשר הכין תרופות שונות מצמחי מרפא שמקורן במזרח הרחוק, כמו כן ניתן לקרוא דיווח כי שימוש בתוספי ויטמינים יכול לעזור ולמנוע את התפחות מחלת הסוכרת. הידיעה הבאה מכוונת לכלל העוסקים במקצועות הרוקחות והרפואה ודנה בחסינות שהעניקה מדינת אוקלהומה מפני תביעות משפטיות לבעלי מקצועות רפואים אשר מדווחים על טעויות במתן תרופות. תוכלו גם לקרוא על בטיחות החיסון האצלולרי לשעלת בהשוואה לחיסון התאי הרגיל. לבסוף בחרתי להביא אזהרה שהוציא ה- FDA בנוגע לתרופות sporanox ו- lamisil. תרופות אלו נרשמות בין השאר לטיפול בפטרת ציפורניים ועל פי דיווח זה עלולים לגרום לאי-ספיקת לב ותופעות לוואי שמקורן בכבד. לבסוף כמו בכל חודש, מצורפת המלצה לאתר אינטרנט – והפעם PharmWeb. זהו פורטל רוקחי מקיף ומקצועי.

בברכת קריאה מהנה,

איל שוורצברג, רוקח קליני
בית חולים הילל יפה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה