דבר העורך, ד"ר נהיר, לגליון מספר 12

גליון יולי – אוגוסט 2001

בימים אלה סיים פרופ' בירנבאום את תפקידו כעורך המדור, לרגל נסיעתו לארה"ב. ברצוננו להודות לפרופ' בירנבאום על עריכת המדור באופן מקצועי ומסור, ולאחל הצלחה רבה עם המינוי החדש ונסיעתו לארה"ב בעקבות מינוי זה.
ד"ר נהיר, שבימים אלה עובר מב"ח הדסה לבי"ח פורייה, יערוך מעתה את המדור. הסגנון והקונספט יהיו אולי שונים מעט, אך אנו משוכנעים שהעניין והמקצועיות ישמרו בקפדנות.
לפני שד"ר נהיר יאמר את דברו, ברצוננו להודיע שנשמח לקבל מהמנויים במדור הערות, הצעות, מצגות וסקירות של מקרים מעניינים, וכל חומר שלדעתכם עשוי לעניין ולתרום לאתר ולציבור הקרדיולוגים.

בעז גנזבורג, עורך ראשי

דבר העורך:
שלום רב לכל הקרדיולוגים, הפנימאים, הסטודנטים, והמתעניינים באשר הם.
כבוד רב הוא לי ליטול את מקומו של פרופ' יוחאי בירנבאום כאחראי על חדשות רפואת הלב באתר e-Med. אנסה להכנס לנעליו הגדולות מבלי להסתבך בשרוכים. ברצוני לשנות מעט את המתכונת המקובלת בחדשות אלו. חושבני שיתרונו של אתר רפואי ישראלי, ובמיוחד כזה המגיע בדוא"ל (דואר אלקטרוני) הוא באפשרות לקרוא במהירות, בבהירות, בקיצור נמרץ וביעילות נושאי רפואה אשר אינם מגיעים אלינו בדרך הטבעית.

דרך העברת המידע ועדכון בחידושי הרפואה אשר היו מקובלים באופן מסורתי היו העיתונים הרפואיים (עם ביקורת העמיתים peer review), מאמרי המערכת (המייצגים את הספקנות, סקפטיסיזם), כנסים רפואיים (המפגש הבלתי אמצעי עם החוקרים, האפשרות לראות את התוצאות באופן מרהיב על גבי מסכי ענק) ובמקביל המפגשים החברתיים (במובן "חברות" בתוך איגודים רפואיים ולא מפגשים "סוציאליים"), מפגשים עם סוכני חברות תרופות ומכשור רפואי, עד עיתונות כללית.

האינטרנט לא בא להחליף דרכים אלו, אך להוסיף אליהם. אין הכוונה לחדש חידושים שאינם ידועים אלא לאפשר לקורא הישראלי דובר העברית להתעדכן בקלות ובנוחות בענייני קרדיולוגיה עולמיים. מובטחני כי כאשר הנושא חשוב במיוחד, נעיין במאמר המקורי, על כל פרטיו ודקדוקיו, אך כאשר הנושא רחוק מלבנו ומלב חולינו, יתכן ולא נמצא את הזמן לכך.
לסיוע בחשיפה לנושאים אלו בתוכניתי להביא בפניכם מידי זמן תרגומים מלאים של סקירות ומאמרי מערכת, לאו דווקא החדשות ביותר, לאו דווקא המרכזיות ביותר אך בהחלט אלו הנותנות מבט שונה, נוסף, מעבר לעבודה היום יומית של כולנו. לשם הרחבת הדעת אביא לעיתים נושאים מתוך עיתונים אשר אינם נקראים דרך קבע ע"י כלל אוכלוסייתינו.

דר' נהיר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה