דבר העורך לגליון 9

גליון אוגוסט 2001

לקהל הקוראים והקוראות שלום רב,

בגיליון זה של פרמקולוגיה ורוקחות תוכלו להתעדכן ולקבל מידע בנוגע לנושאים שונים הקשורים למקצוע הרוקחות בכללותו. אתחיל במחקר נוסף, אחד מני רבים, אשר שוב מראה את חשיבות שיתופו של הרוקח כחלק מהצוות המטפל. מחקר זה קובע כי שיתוף רוקח בביקור רופאים תורם לשיפור איכות הטיפול התרופתי בקרב חולים הסובלים מאי ספיקה כלייתית. התקציר הבא דן בתרופה טמוקסיפן. תרופה זו משמשת לטיפול ומניעה של סרטן השד ע"י חסימה של של קולטני אסטרוגן בתאי הגידול. בתקציר זה ניתן למצוא עדות ראשונה לכך כי התרופה עלולה במקביל לאפקט הטיפולי החיובי המושג בשימוש בה לגרום להגברת הסיכון לפתח סרטן שאינו מושפע מאסטרוגן. כמו כן קוראים המתעניינים בצמחי מרפא והשפעתם, יוכלו למצוא דיווח אשר קובע כי שימוש בחלק מצמחי מרפא הנמכרים בבתי המרקחת עלול לגרום לסיבוכים בחולים הנוטלים צמחים אלו ומיועדים לעבור ניתוח. לבסוף בחרתי לסיים בידיעה פרמקולוגית טיפולית המובאת מתוך מחקר שקובע כי אומפראזול (לוסק) עדיף על רניטידין (זנטק/ב) בטיפול Helicobacter pylori.

כמו בכל חודש תוכלו לקרוא תשובות לשאלות בנושאי מידע תרופתי ששאלו רופאים ובעלי מקצועות רפואיים שונים.

לבסוף, מצורפת המלצה לאתר אינטרנט והפעם National Center for Complementary and Alternative Medicine. אשר הינו אחד הגופים המרכיבים את ה National Institute of Health בארה"ב. זהו האתר הממשלתי הרשמי של ארה"ב ובו ניתן למצוא כל מה שרציתם לדעת על רפואה משלימה ולא היה לכם את מי לשאול או על מי לסמוך. האתר מוקדש לחקר הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית ולהפצת מידע אובייקטיבי, מוסמך ומהימן.
באתר תוכלו למצוא חלקים המוקדשים לבעלי מקצועות רפואים, עדכונים מעולם הרפואה המשלימה ותוספי המזון, מחקרים קלינים הנערכים בתחום הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית, חדשות ואירועים בתחום הרפואה המשלימה, מידע על תוספי מזון וצמחי מרפא וקישורים לאתרים אחרים בנושא רפואה משלימה ואו אלטרנטיבית. בקיצור אתר מקצועי, מקיף שאמנם קצת קשה לניווט אך עם תכנים מרובים ואיכותיים שיכולים לעזור לבעלי מקצועות רפואיים ולקהל הרחב לעשות מעט סדר בבלאגאן ובחוסר הוודאות הקיים בנושא הרפואה המשלימה/אלטרנטיבית

בברכת קריאה מהנה,

איל שורצברג

לאתר החודש

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה