טמוקסיפן וחצי הכוס הלא מלאה-

שימוש בטמוקסיפן עלול להגביר את הסיכון לפתח סרטן שאינו מושפע מאסטרוגן

Journal of the National Cancer Institute 2001:93;1008

נשים הסובלות מסרטן השד ואשר מקבלות טמוקסיפן, נמצאות ברמת סיכון נמוכה יותר לפתח סרטן המאופיין בקולטנים חיובים לאסטרוגן. לעומת זאת הן נמצאות ברמת סיכון גבוהה יותר ללקות בסוגי סרטן בעל קולטנים שלילים לאסטרוגן.

החוקרים ממכון המחקר על שם פרד הטשינסון בסיאטל, ארה"ב, מוסרים כי נשים שאובחנו כסובלות מסרטן השד נמצאות בעלות סיכוי רב יותר לפתח סרטן בשד השני ביחס לשאר האוכלוסייה.

מטרת המחקר
מטרת החוקרים במחקר זה הייתה לבדוק האם טיפול בטמוקסיפן לסרטן שד ראשוני מקטין את הסיכוי לגידולים בעלי קולטנים חיובים או שלילים לאסטרוגן בשד השני.

תוצאות
סך הכל השימוש בטמוקסיפן נקשר לירידה קטנה בסיכון לפתח סרטן בשד השני (יחס סיכון של 0.9). בנוסף נמצא כי לנשים שנטלו טמוקסיפן הראו ירידה של 20% בסיכון לפתח סרטן עם קולטנים חיובים לאסטרוגן בשד הנגדי בהשוואה לנשים שלא נטלו טמוקסיפן. בד בבד בהשוואה לנשים שלא נטלו טמוקסיפן הראתה קבוצת הטיפול עלייה של כמעט פי חמש בסיכון לפתח סרטן עם קולטנים שלילי לאסטרוגן בשד השני. שינוי זה היה משמעותי סטטיסטית (p<0.0001).

החוקרים טוענים כי ממצאי המחקר תומכים בעובדה שטמוקסיפן עלול לעודד גדילה סלקטיבית של תאי סרטן נטולי קולטנים לאסטרוגן בשד הנגדי וזאת משום שטמוקסיפן מעכב תאים עם קולטנים חיובים שאינם עמידים בפני התרופה.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה