בהדברה – עדיף עיכוב על חסימה

אומפראזול עדיף על רניטידין בטיפול Helicobacter pylori

Eur J Gastroenterol Hepatol 2001;13:685-691

מחקר שהתפרסם לאחרונה ב- European Journal of Gstroenterology & Hepatology קובע כי שילוב של אנטיביוטיקה יחד עם אומפראזול יעיל יותר משילוב עם רניטידין בטיפול בכיב בתריסריון שנגרם כתוצאה מהחיידק Helicobacter pylori.

החוקרים מציינים כי למרות שמרבית המומחים ממליצים על שימוש במעכבי משאבת פרוטון בשילוב יחד עם אנטיביוטיקה על מנת לטפל בחולים הסובלים מכיב קיבה או תריסריון ואשר נגוע ב H. pylori, הרי שקיים גם מידע שתומך בטיפול בחוסמי קולטני היסטמין מסוג 2H כתרופות למניעת הפרשת חומצות.

מטרת המחקר

במחקר נבדק לראשונה שיעור האירדיקציה של H. pylori בטיפול באומפראזול בשילוב עם אמוקסיצילין ומטרונידזול מול שילוב של שני סוגי האנטיביוטיקה יחד עם רניטדין.

תוצאות המחקר
המחקר הראה כי שיעור ההדברה בקבוצת האומפראזול היה 87% מול 77%בקבוצת הרניטידין.

ההבדל בשיעור הדברת החיידק בקבוצות הטיפול השונות לא תורגם להבדל משמעותי בקצב ריפוי הכיב. בד בבד קבוצת החולים שטופלה באומפראזול דיווחה על הקלה מהירה יותר בכאב בהשוואה לקבוצה שטופלה ברניטידין.

כאשר מסתכלים על השיפור בניקוד דלקת הקיבה הרי שניתן לראות כי התוצאות היו טובות במידה ניכרת בקרב מטופלים שקיבלו טיפול הדברה מוצלח ל H. pylori.

הסבילות לשני סוגי הטיפולים היתה דומה ושיעור תופעות הלוואי שהראו בשתי קבוצות הטיפול היה דומה גם הוא.

החוקרים קובעים כי התחלת הפעילות המהירה והיכולת הגבוהה יותר לדכא הפרשת חומצה של מעכבי משאבת פרוטון בהשוואה לחוסמי קולטנים מסוג H2 הם אלו שאחראים, ככל הנראה, ליעילות הגבוהה יותר של הטיפול באמוקסיצילין ובמקביל לשיעור הדברה גבוה יותר. אף על פי כן מציינים החוקרים כי עיכוב הפרשת החומצה המושג באמצעות שימוש בחוסמי קולטנים מסוג H2 מספיק ככל הנראה להשיג את אותו קצב ריפוי המושג לאחר ארבעה שבועות בטיפול במעכבי משאבת פרוטון.

לבסוף מציינים החוקרים כי שיעור הדברת H. pylori המושג באמצעות טיפול המשלב אומפראזול, אמוקסיצילין ומטרונידזול ואשר ניתן למשך שבוע, הינו בעל יעילות וסבילות מצוינים. החוקרים מסיימים בקביעה כי הטיפול במעכבי משאבת פרוטון בשילוב עם אנטיביוטיקה עדיף בהשוואה לטיפול בחוסמי קולטנים מסוג H2.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה