משפחה

המהלך הטבעי של טיפול בקורטיקוסטרואידים במחלות מעי דלקתיות: עבודה המבוססת על אוכלוסייה.

The Natural History of Corticosteroid Therapy for Inflammatory Bowel Disease: A Population-Based Study. WILLIAM A. FAUBION JR., EDWARD V. LOFTUS JR., WILLIAM S. HARMSEN, ALAN R. ZINSMEISTER, and WILLIAM J. SANDBORN. GASTROENTEROLOGY 2001;121:255-260

מבוא
קורטיקוסטרואידים משמשים בטיפול מחלות מעי דלקתיות מזה 50 שנה. ב- 1955 הראו טרולאב וחבריו כי טיפול יומי ב- 100 מ"ג הישרה הפוגה בחולים עם קוליטיס כיבית פעילה וב- 1979 הראה סאמרס לראשונה שטיפול בפרדניזון במינון של 60 מ"ג הישרה הפוגה במחלת קרוהן פעילה. לאור פעילותם המיידית משמשים גם כיום קורטיקוסטרואידים כטיפול ראשוני במחלת מעי דלקתית פעילה בינונית או קשה. חולים שאינם מגיבים לטיפול של 60-40 מ"ג ליום הניתן בדרך פומית בתוך 30 יום, או לטיפול תוך ורידי תוך 10-7 ימים נחשבים לכשלון טיפולי. חולים בהם הושגה הפוגה אך ישנן התלקחויות מחודשות הדורשות מתן מינון של 30-10 מ"ג ליום כטיפול אחזקה נחשבים ל"תלוים בקורטיקוסטרואידים".
מטרת המאמר הנוכחי היתה לסקור את המהלך הטבעי של חולים עם מחלה דלקתית של המעי שטופלו בקורס ראשון של קורטיקוסטרואידים עקב קוליטיס כיבית או מחלת קרוהן.

נבדקים ושיטות
נבדקו כל החולים במחלות מעי דלקתיות ממחוז אולמסטד במינסוטה בין השנים 1970 ל- 1993. נבדקים אלו כללו 173 חולי מחלת קרוהן (CD) ו- 185 חולי קוליטיס כיבית- UC. נבדקה תוצאת הטיפול קצרת הטווח- 30 יום וארוכת הטווח שנה אחת.

תוצאות
בסה"כ טופלו בקורטיקוסטרואידים 43% מחולי CD ו- 34% מחולי UC. תמונה 1 משמאל מראה את שיעור התגובה המלאה, החלקית והעדר תגובה לאחר 30 יום בכל אחת מן המחלות.

תמונה מספר 1:

תמונה מספר 2 מראה את שיעורי התגובה לאחר שנה אחת.
ניתן לראות כי לאחר שנה מהקורס בקורטיקוסטרואידים היו 32% מחולי CD ו- 49% מחולי UC ברמיסיה מוחלטת ואילו 28% מחולי CD ו- 22% מחולי UC היו תלוים במינון אחזקה של קורטיקוסטרואידים.

מסקנות
רוב החולים עם מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית מגיבים לטיפול בקורטיקוסטרואידים. לאחר שנה 1/3 מחולי CD ומחצית מחולי UC נמצאים ברמיסיה קלינית ללא טיפול בקורטיקוסקטרואידים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה