קמפיין מולטימדיה יצירתי מאוסטרליה מראה כי ניתן לשנות את הגישה של הציבור הרחב ושל המוסדות כלפי כאבי גב תחתון. בקמפיין שנערך במדינת ויקטוריה אשר באוסטרליה נכללו פירסומים בלוחות רחוב, בדפוס, בשידורי זמן שיא בטלוויזיה, בתמיכה של גופי ספורט מוכרים וחוקרים בעלי שם בתחום. הסיסמא של הקמפיין: כג"ת אל תילחם בהם ע"י שכיבה. הסיסמא הינה למעשה התרסה כנגד הגישה המסורתית וקובעת כי פרטים עם כג"ת חייבים להישאר פעילים, לחזור במהרה לעבודתם ולהרגיש פחות מוגבלים וחייבים במנוחה. הרופאים במדינה שוכנעו לתת פחות תרופות, לבצע פחות בדיקות הדמייה ולהימנע מחופשות מחלה ממושכות. האפקט של המחקר היה הן בתחום הפיננסי והן בשינוי האמונה הרווחת בציבור ובגישה הקלינית טיפולית של הרופאים.

עליה של עשרות אחוזים בשיעורי התמותה על-רקע היריון בשנים האחרונות בארצות הברית (JAMA Netw Open)
בארצות הברית דווח על שיעורי התמותה על-רקע היריון הגבוהים ביותר מבין המדינות בעלות הכנסה-גבוהה, עם למעלה מ-6,000 מקרי תמותה מדווחים בין 2018 עד 2022, כך על-פי נתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מניתוח הנתונים עלה כי בילידות אלסקה ובאמריקאיות ממוצא אינדיאני תועדו שיעורי התמותה הגבוהים ביותר. מחקר החתך התבסס על נתונים ארציים של המרכז […]
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!