קמפיין מולטימדיה יצירתי מאוסטרליה מראה כי ניתן לשנות את הגישה של הציבור הרחב ושל המוסדות כלפי כאבי גב תחתון. בקמפיין שנערך במדינת ויקטוריה אשר באוסטרליה נכללו פירסומים בלוחות רחוב, בדפוס, בשידורי זמן שיא בטלוויזיה, בתמיכה של גופי ספורט מוכרים וחוקרים בעלי שם בתחום. הסיסמא של הקמפיין: כג"ת אל תילחם בהם ע"י שכיבה. הסיסמא הינה למעשה התרסה כנגד הגישה המסורתית וקובעת כי פרטים עם כג"ת חייבים להישאר פעילים, לחזור במהרה לעבודתם ולהרגיש פחות מוגבלים וחייבים במנוחה. הרופאים במדינה שוכנעו לתת פחות תרופות, לבצע פחות בדיקות הדמייה ולהימנע מחופשות מחלה ממושכות. האפקט של המחקר היה הן בתחום הפיננסי והן בשינוי האמונה הרווחת בציבור ובגישה הקלינית טיפולית של הרופאים.

שיעור ההוצאה על הבריאות בישראל עלה ב-2021 ל-8.1% מהתוצר, אך עדיין נמוך משמעותית מהממוצע ב-OECD (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע הודעה לפיה שיעור ההוצאה לבריאות ב-2021 על ל-8.1% מתמ”ג, עלייה של 8.6% בהשוואה ל-2020 במחירים קבועים. העלייה ב-2021 קשורה להרחבת התקציבים שהועברו למערכת בשל המאבק בקורונה. יש לציין ששיעור ההוצאה על בריאות בישראל מתוך התוצר הגלמי נמוך בישראל בהשוואה למדינות ה-OECD העומד על כ-9.5% בממוצע. בהשוואה למדינות כמו גרמניה שוודיה […]
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!