דבר העורכים לגליון מספר 2

קוראים יקרים,
בגליון זה, השני במדור רפואת הספורט באתר E-Med, אנו מציגים שוב מספר נושאים מגוונים ברפואה הקשורה בספורט. המאמר המרכזי אותו נציג הינו ראשון מתוך שני חלקים, תרגום סקירה חשובה בנושא נפוץ, המוכר לרבים אשר פעילים גופנית – כאבי ברכיים. חלק זה סוקר את הסיבות ה'ברורות' לכאבי ברכיים, אשר בדרך כלל פשוטות יותר לאבחנה ולטיפול. בגליון הבא נביא את חלקה השני של הסקירה, העוסק בסיבות 'מעורפלות' יותר לזיהוי. בתגובה נביא את דבריו של ד"ר גדעון מן, רופא אורתופד המלווה את רפואת הספורט בארץ שנים רבות.
תקצירי המאמרים הנוספים שנביא עוסקים, הראשון-בקושי בשינוי הרגלי הפעילות גופנית באוכלוסיה והשני- האם יש הצדקה לאיסור על קיום יחסי מין לפני פעילות ספורטיבית תחרותית, מלווה בתגובה של מר מולי אפשטיין, פיזיולוג ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט.

בברכת קריאה מהנה,
נעמה וגל.

העורכים:
ד"ר נעמה קונסטנטיני עורכת ראשית. בוגרת הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, מומחית ברפואת משפחה (האונ' העברית, ירושלים) ורופאת ספורט (לנוקס-היל, ניו-יורק), מנהלת המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט ויו"ר הועדה הרפואית של הועד האולימפי.
ד"ר גל דובנוב עורך משנה. בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, בעל תואר שני מטעם המחלקה למטבוליזם ולתזונת האדם באוניברסיטה העברית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה