חודש השיווק בארץ של רונבין – מריחואנה בכדורים

·זוהי התרופה היחידה המכילה את החומר הפעיל אשר נמצא במריחואנה המאושרת על ידי ה- FDA
·מיועדת לחולי סרטן הסובלים מבחילות והקאות כתוצאה מכימותראפיה ולטיפול בחולי איידס הסובלים מאנורקסיה עם איבוד משקל

חודש השיווק בארץ של רונבין, התרופה היחידה המכילה את החומר הפעיל שנמצא במריחואנה המאושרת לשימוש על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה- FDA. רונבין מיועדת לחולי סרטן אשר סובלים מבחילות והקאות כתוצאה מהטיפול הכימותרפי ולחולי איידס הסובלים מאנורקסיה עם איבוד משקל.

אודות רונבין
כמוסות רונבין (RONABIN) מכילות תמיסת דרונבינול. דרונבינול הינו חומר סינתטי המחקה את פעולת החומר הפעיל שנמצא במריחואנה.

לרונבין השפעה חיובית בטיפול בבחילות והקאות בחולים המטופלים בכימותראפיה ובהגברת התיאבון בקרב חולי איידס. רונבין מעניקה תחושת נינוחות, ובניגוד למריחואנה, נקייה מחומרים מזיקים.

בהתבסס על מספר מחקרים אישר ה- FDA את רונבין לשימוש בשתי אינדיקציות:
·לטיפול בבחילות והקאות הנלוות לטיפול כימותראפי אצל חולים אשר אינם מגיבים לתרופות קונבנציונליות נגד הקאות. במחקר שנערך בקבוצת חולים זו נמצא כי לרונבין השפעה חיובית בקרב כ- 66% מהנבדקים.
· לטיפול באנורקסיה שמקורה באיבוד משקל אצל חולי איידס. במחקרים שבדקו את השפעת התרופה על חולים בקבוצה זו, ניכר שינוי משמעותי במצב התיאבון של החולים תוך ארבעה שבועות וכן שמירה על משקל גוף קבוע למשך שבעה חודשים, לפחות. בנוסף, חל שיפור במצב רוחם של הנבדקים.

לדברי פרופ' ראובן אור, רופא בכיר במחלקה להשתלת מח עצם בבית החולים הדסה עין כרם, לרונבין תפקיד חשוב במערך הטיפול בחולים אונקולוגיים בכלל ובמושתלי עצם בפרט. התרופה מסייעת לחולים לעבור את הטיפולים הכימותרפיים בנוחות גבוהה יותר ומקטינה את הנזקים הגופניים של המחלה והטיפול. מטופלים המשתמשים ברונבין מדווחים על שיפור בתיאבון, בשינה ובתופעות הלוואי של הטיפול. נטילת התרופה מסייעת בשיפור המצב הגופני והתפקוד של החולים האונקולוגיים.

פרופ' ראובן אור מוסיף: "אני מקווה שרונבין ישתלב לא רק כטיפול אמבולטורי, אלא גם במערך התרופות הניתנות במסגרת מחלקות האישפוז בבתי החולים והתרופה תנוצל לטיפול מונע לבחילות והקאות המהווים סבל ניכר למטופלים."

רונבין (RONABIN) מיוצרת על-ידי חברת UNIMED האמריקאית, מיובאת ומשווקת בישראל על-ידי חברת מגאפארם.

ניתן להשיג את פרופ' ראובן אור בבית החולים הדסה עין כרם בטל': 6778357- 02

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה