TELEMEDICINE קידמה טכנולוגית ומקצועית

דיווח מהמתבצע בתחום זה במרפאות קהילה כפרית בערבה
מאת שבע כהן אחות מושב עין יהב

באזור הערבה התיכונה, הותקנו בכל המושבים מהצפון: מושב עידן, מושב חצבה, מושב עין יהב, מרכז אזורי ספיר, מושב צופר ובדרום מושב פארן.
מכשירי VIDEO-CONFERRENCE שכוללים מערכת מחשב, מצלמה וטלויזיה.
הכוונה עם הפעלת תוכנית זו היא לקרב אותנו הצוות הרפואי בערבה לרופאים מומחים, אשר אנו בוחרים, לשם ייעוץ מקצועי ועזרה בבעיות שאנו נתקלים דרך שיגרה או ברפואה דחופה. הקשר כאשר מדברים פנים אל פנים נעים וקל יותר מאשר בייעוץ טלפוני. כמו כן אנו חוסכים מהמטופלים דרך ארוכה למרכז רפואי, כשעתיים לכל כיוון.
התחלנו עם מערך ניסיוני במרפאת עין יהב. פעם בחודש מתקיים ייעוץ דרמטולוגי-
TELEDERMATOLOGY עיקרון ההפעלה מתבסס על בדיקה ראשונית בפועל על ידי הרופא המומחה והמשך הביקורת באמצעות ה- TELEMEDICINE.
בנוסף מתקיים ייעוץ דיאטני פעמיים בחודש. TELEDIET . המטופל יושב מול מסך טלויזיה ודרכו הוא רואה ושומע את הדיאטנית הבכירה. באותו אופן גם הדיאטנית צופה במטופל, ומשוחחת איתו. יש להוסיף כי לפני המפגש התקבלו אצל הדיאטנית בפקס נתוני המטופל ופרטים רלוונטים לייעוץ.
במהלך החודש הקרוב יוסדר נושא מרפאת ליפידים/סכרת דרך ה-TELEMEDICINE בין בי"J סורוקה למרפאות הערבה.
לדעתי מערכת זו נותנת לנו, לצוות הרפואי קפיצה גדולה קדימה. אנו במרפאות הערבה יכולים להתקשר לכל מקום בארץ אשר קיים בו VIDEO_CONFERRENCE להתייעץ ולהעזר. במיקרים דחופים אפשר לשלוח E.C.G. ולקבל תשובה מידית. טכנולוגיה זו מהווה פתרון מסויים לתחושת הבדידות והריחוק ממרכזים רפואים שאנו חשים בערבה.
ההענות של הרופאים, מבי"ח העמק, חיפה ותל אביב גדולה. צריך בנתיים סבלנות וזמן. לדעתי ניכנס לעידן חדש של צורת עבודה שתקל על כולם. הצוות הרפואי ובעיקר על מטופלינו, היות והתכלית היא להעניק לכל בריאות ושביעות רצון כללית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה