משפחה

הרזיה קטלנית? – משרד הבריאות האיטלקי משהה את השימוש בתרופה Sibutramine (רדוקטיל)

משרד הבריאות האיטלקי החליט להשהות שיווק תרופות המכילות בתוכן את החומר הפעיל sibutramine. צעד זה הביא לחשש בנוגע לפרופיל הבטיחות של התרופה.

החלטה זו נובעת כתוצאה מדיווח על שתי מקרי מוות בקרב נשים אשר סבלו מהשמנת יתר ואשר טופלו בתרופה זו. יצרני התרופה, מעבדות אבוט, מיהרו למסור כי השהיית שיווק התרופה הינה ספציפית לאיטליה וייצור התרופה ושיווקה לא הופסק במקום אחר.

בתגובה להחלטת משרד הבריאות האיטלקי מסר דובר של רשות התרופה הבריטית, ה MCA כי "ה-MCA והוועדה לבטיחות תרופות, סוקרת את הנתונים אשר הביאו להחלטת משרד הבריאות האיטלקי וכי חולים המטופלים בתרופה יכולים להמשיך ליטול את התרופה כרגיל. בד בבד אם הם חשים שלא בטוב או מוטרדים עליהם להתייעץ ברופא המטפל".

עד ל 13 במרץ קיבלו ב MCA כ 212 דיווחים של חשד לתופעות לוואי אשר קשורים לשימוש ב sibutramine דרך תוכנית הדיווח הוולנטרית אשר קיימת בבריטניה והידועה בכינוייה "כרטיס צהוב". מתוך דיווחים אלו 93 תופעות לוואי נחשבו כרציניות ושתיים מתוכן אף חשודות כי הסתיימו במות המטופל. בשני המקרים בהם שהסתיימו במוות היו למטופלים בתרופה מחלות נוספות שייתכן וגרמו למות המטופל.

תופעות הלוואי שמדווחות בד"כ בזמן השימוש בתרופה דרך מערכת הכרטיס הצהוב כוללות: כאבי ראש, יתר לחץ דם, דפיקות לב מואצות, נדודי שינה, סחרחורות, חרדה הזעה ותופעות מינוריות במערכת העיכול. כל התופעות הנ"ל מוכרות ומופיעות בעלון לרופא ותיאור המוצר.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה