אתם שואלים ושני עונה…

שאלה: יש לי שכנה שחולה בFMF ובמשך שנים הובחנה גם כחולת בכצ’ט ובמשך כ- 20 שנים היא מקבלת קולכיצין .לאחרונה היא מתכוונת להיכנס להריון ומבקשת לדעת מה הסיבוכים שיכולים להיות בהריון עם בכצ’ט תודה

תשובה: השפעות ההריון על מחלת בכצ’ט והשפעות המחלה על ההריון אינן ידועות במלואן וקיימים דיווחים מעטים בלבד בנושא. ממחקר שערך השוואה בין 61 הריונות ב- 23 נשים עם מחלת בכצ’ט לבין 83 הריונות ב- 20 נשים בריאות עולה כי לא נמצאו הבדלים משמעותיים בשכיחות הסיבוכים בהריון. מספר המקרים של מות העובר היה זהה בין שתי הקבוצות, וכמו כן לא נצפו מומים מולדים או מחלת בכצ’ט ביילוד. רק בשתי חולות נצפתה התלקחות של המחלה בזמן ההריון, ובשתי חולות המחלה אובחנה לראשונה בזמן ההריון.

קיים דיווח מקרה אחד שבו התלקחות של מחלת בכצ’ט במהלך ההריון הביאה לעיכוב גדילה משמעותי של העובר ולכן יש לעקוב אחר הריונות המלווים במחלת בכצ’ט כמו אחר הריונות המלווים במחלות רקמת חיבור דומות.

דיווח מקרה נוסף מתאר תסמונת בכצ’ט ביילוד. תינוק שנולד לאם החולה במחלה פיתח זמן קצר לאחר הלידה כיבים אורוגניטליים ונגעים עוריים . המחלה הזמנית ביילוד נגרמה ככל הנראה עקב מעבר נוגדנים מהאם דרך השליה בזמן ההריון.

בהתייחסות לשאלתך הספציפית יש לקחת בחשבון גם את השפעות קדחת ים תיכונית משפחתית וטיפול ארוך טווח בקולכיצין על פוריות והריון. על פי הידע שהצטבר עד כה אין לטיפול ארוך טווח בקולכיצין השפעות לא רצויות על פוריות, מומים מולדים או הרס כרומוזומים.

נכון להיום אין המלצה להפסיק את הטיפול בקולכיצין לפני הריון מתוכנן, אך יש לבצע בדיקת מי שפיר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה