משפחה

Ph changes in root dentin after intracanal placement of improved Calcium hydroxide containig gutta-percha points.

Chew Han Ho, BDS, Angela Khoo BDS et al Journal of endodontic 2003 29:1;4-8

בוצע ניסוי המכיל 48 פרה מולר (PM) עקורות, לתוך שיניים אלו הוחדרו Roeko חודי קלציום הידרוקסיד , קלציום הידרוקסיד משחתי, גוטה פרקה. אלקטרודות הוצמדו בתוך התעלה בשכבת הדנטין וכן בצמנטום (בחלק החיצוני). בוצעו מדידות של ph לאחר הכנסת החומר בטווח של 1 שעה , 2 שעות ,3 שעות ,1 יום, 7 ימים, 14 ימים.

תוצאות הניסוי מראות כי חודי קלציום הידרוקסיד Roeko גרמו לשינוי בטווח של 3 שעות בתוך הדנטין, והשפעתם היתה למשך 7 ימים. קלציום הידרוקסיד משחתי השפעתו היתה פחותה אך לטווח זמן ארוך יותר, של 14 יום.

כדי להצליח בטיפול שורש יש לנקות ולחטא את התעלה, ידוע כי קיים קושי בניקוי התעלה רק בעזרת ניקוי מכאני ושטיפות, לכן שימוש בחומר אנטיבקטריאלי כגון קלציום הידרוקסיד חשוב בהצלחת הטיפול. את החומר ניתן להכניס במספר שיטות: בעזרת פוצר, רימר, וכן בעזרת חודים מוכנים של החומר.

מטרת המאמר היא לראות האם חודי קלציום הידרוקסיד יעילים והשפעתם עך משטחי השורש השן.

שיטות וחומרים: נבחרו שיניים חד שורשיות, שכבה של רקמה רכה מחוץ לשן הורדה, הוכנו 8 חללים אשר אפשרו הנחת של מיקרואלקטרודות ומדידת עליית ה-ph על פני שטחי השורש. האלקטרודות מוקמו ב-3 איזורים: איזור כותרתי, אמצעי ואפיקלי .

השיניים חלקו ל-3 קבוצות:

קבוצה 1- מכילה קלציום הידרוקסיד משחתי ( אבקה עם מים מזוקקים).                                     קבוצה 2- מכילה חודי קלציום הידרוקסיד.                                                                            קבוצה 3- מכילה חודי גוטה פרקה ( קבוצת הביקורת).

תוצאות:

קבוצה 1- ph הגיע ל 12.33 בחלק הפנימי , כאשר השינוי היה משמעותי יותר בחלק הפנימי באזור הכותרת ואמצע השורש. השינוי נראה למשך 14 יום.                                                              קבוצה 2- מדידה של ph 11.67 בחלק הפנימי , השפעתו הייתה למשך 7 ימים.                              שינוי הph נראה מהיר יותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה