מחלת ה-SARS חמורה פחות אצל ילדים

נראה כי ילדים נוטים לפתח צורה חריפה פחות של מחלת ה-SARS מאשר מבוגרים או מתבגרים, כך מדווח בעדכון אחרון ב- Lancet .  בינתיים מתו מן המחלה למעלה מ-350 בני אדם וחלו כ-5500 ברחבי העולם. אמנם, דווחו מקרים של הדבקות של ילדים, אך עד כה אף ילד לא מת מן המחלה, ולכן נראה כי המחלה פחות חמורה אצל ילדים חולים. 

החוקרים תיארו את המקרים הקליניים והתוצאות מעשרת הילדים הראשונים שאובחנו עם SARS בזמן ההתפרצות בהונג-קונג. 5 מן הילדים היו מתחת לגיל 12 ו-5 היו מתבגרים. כל הילדים נדבקו במחלה לאחר שהות קרובה עם חולה SARS מבוגר וכולם סבלו מחום מתמשך ומשיעולים. 9 מתוך הילדים היו בעלי  ממצאי רנטגן חריגים של החזה, בדר”כ עכירות בריאה. כל הילדים סבלו ממיעוט לימפוציטים, אך אצל המתבגרים המצב היה חמור יותר.

הילדים טופלו ב-ribavirin, נטילת prednisolone דרך הפה,או methylprednisolone לוריד. לא היו תופעות לוואי חמורות בשלב הקצר, והטיפול היה בסה”כ יעיל בביעור המחלה. אצל מתבגרים, היה צורך בטיפול בחמצן, ואצל שני מטופלים היה צורך בהנשמה. אף אחד מן הילדים לא הזדקק לעזרה נשימתית. 

 התוצאות מראות כי אופי מחלת ה-SARS במתבגרים הוא שונה מאשר אצל ילדים.  מתבגרים ומבוגרים הראו סימפטומים דומים, הכוללים חולשה וכאבי שרירים,רעידות ועוד. בניגוד לכך, אצל ילדיםהמחלה התבטאה בדר”כ רק בשיעול ונזלת.  הבדל נוסף בין ילדים ומבוגרים עם SARS הוא בשיעורי ההדבקה. במבוגרים, SARS מקושרת עם שיעור הדבקה גבוה במיוחד בעוד שבמחקר זה, 8 מתוך 10 הילדים שהו בביה”ס  בזמן היותם חולים ובכל זאת לא היו מקרי הדבקה שהתפתחו למחלה אצל חבריהם לכיתה.

לדיווח במדסקייפ

לידיעה באתר “הארץ” בנושא

לידיעה בגיליון החדש -אונליין של ה-Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה