משפחה

חולים עם סוכרת והתקן לבבי שסובלים מחום צריכים לקבל טיפול אגרסיבי הכולל הוצאת ההתקן- מחשש שזיהום ההתקן יגרום לבקטראמיה

חולי סכרת עם התקן לבבי המגיעים עם חום הם בסיכון מוגבר לזיהום ההתקן הלבבי ומצריכים טיפו לאגרסיבי. החוקרים מוסיפים כי 9 מתוך 10 מביון חולים אלו יהיה בעל תוצאה חיובית בתרבית דם ושכולם בסיכון לפתח אלח דם(בקטראמיה).

 החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית של רקורד רפואי של 47 חולים שהופנו לב”יח בין 92′-99′ לשם הוצאת ההתקן עם אינדיקציה של זיהום. החוקרים מציינים כי מטרת מחקרם היתה לקבוע קריטריה ברורה לזיהוי חולים אלו שזקוקים להתערבות מוקדמת. על פי מחקר זה, אם נתקלים בחולה עם חום וסוכרת, אין טעם לחכות לתרבית אלא להוציא את המתקן מייד. השכיחות של זיהום ההתקן נע בין 0.13-7% , אך תמותה הנקשרת עם CDI לא מטופל שמוביל לבקטראמיה היא בקרוב לשליש מן המקרים. במחקר קודם שהתפרסם לפני כשנתיים במגזין הסירקוליישן (Circulation),כ-15 מתוך 33 חולים עם קוצבי לב קבועים או ICD פיתחו אלח דם Staphylococcus aureus  -שכיחות של כמעט 50%.

 כל 47 החולים המשתתפים במחקר עברו קודם לכן תרביות דם או בדיקות קליניות שהראו או זיהום כיס מקומי או אנדוקרדיטיס. כ- 41% מן החולים עם תרבית חיובית היו עם סוכרת ו-95% עם חום.החוקרים ציינו כי אי ספיקת לב לא היתה גורם חוזה לאלח דם.

לידיעה באתר doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה