משפחה

בדיקות CT בתדירות של למעלה מפעם בשנה אינן מלוות בשיפור הישרדותי בחולי NSCLC (מתוך Ann Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השלמת בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT) בתדירות של למעלה מפעם בשנה במסגרת מעקב אחר מטופלים ששרדו סרטן ריאות, אינה מלווה בתוצאות הישרדות טובות יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הנחיות ה-NCCN ממליצות על בדיקות CT כל 6-12 חודשים במהלך השנתיים הראשונות לאחר ניתוח NSCLC. לדבריהם, 2-4% מאלו ששרדו ממאירות מסוג NSCLC צפויים לפתח סרטן ריאות חדש. לכן, ישנה חשיבות רבה להמשך מעקב אחר החולים, במטרה לזהות ממאירויות אלו בשלב מוקדם, בו ניתן לטפל בחולים.

מדגם המחקר כלל 4,463 מטופלים עם אבחנה של NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) בשלב IIII, שאובחנו בין השנים 2006-2007 והשלימו טיפול ניתוחי. מעבר לכך, 5,150 חולים נוספים שלא היו במעקב הדמייתי הוצאו מהמחקר.

החוקרים מדווחים כי 36% מהמשתתפים במחקר השלימו בדיקות סקר כל שלושה חודשים, 45% השלימו בדיקות כל חצי שנה ו-19% השלימו בדיקה בתדירות של פעם בשנה. מבין אלו ששרדו ללא-ממאירות 14 חודשים לאחר הניתוח, 11% פיתחו ממאירות ראשונית חדשה במהלך המעקב וב-23.8% תועדה הישנות.

החוקרים לא מצאו קשר בין תדירות המעקב ובין הישרדות החולים ובמהלך חמש שנות המעקב במסגרת המחקר, הם לא מצאו עדות לכך שמעקב תדיר יותר לווה בשיפור הישרדות החולים או הישרדות לאחר-הישנות הממאירות.

Ann Surg 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה