כימותרפיה אדג’ובנטית לסרטן הלבלב משפרת שרידות (JAMA Oncology)

מחקר חדש הראה כי כימותרפיה אדג'ובנטית בנוסף לטיפול ניאו-אדג'ובנטי שיפרה את השרידות בקרב חולי סרטן הלבלב מסוג אדנוקרצינומה

מחקר חדש הראה כי כימותרפיה אדג’ובנטית בנוסף לטיפול ניאו-אדג’ובנטי שיפרה את השרידות בקרב חולי סרטן מסוג אדנוקרצינומה של צינורית הלבלב. החוקר הראשי, ד”ר מרקו דל קיארו, בית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולורדה, אורורה, אמר כי “הצלחתו של הטיפול האדג’ובנטי לא היה ידוע בעבר, וממצאי מחקר זה מצביעים על כך שיש להציע טיפול אדג’ובנטי ללא קשר לשלב בו נמצאת המחלה”. המחקר פורסם לראשונה בכתב העת JAMA Oncology ב-8 בדצמבר 2022.

המחקר כלל 1132 חולים באדנוקרצינומה של צינורית הלבלב שטופלו בכימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית וניתוח לאחר מכן, כך שמתוכם 492 טופלו גם בכימותרפיה אדג’ובנטית ו-640 שלא קיבלו טיפול נוסף. תוצאות המחקר הראו כי החולים שקיבלו את הטיפול הנוסף חיו בממוצע 26.6 חודשים יותר מאלו שלא טופלו (P =0.002).

כחלק ממגבלות המחקר, ד”ר מרדית’ מסון ועמיתיה מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אמורי, אטלנטה, ג’ורג’יה, מציינים כי במסד הנתונים עליו התבסס המחקר היו חסרים נתונים אודות סיבוכים לאחר ניתוח, אשר מופיעים בקרב 20%-30% מהחולים לאחר כריתת הלבלב ומונעים בדרך כלל קבלת טיפול כימותרפי נוסף. סיבוכים אלה כשלעצמם מעידים על שרידות גרועה יותר ללא תלות בטיפול כימותרפי אדג’ובנטי. ד”ר מסון הוסיפה כי בהתחשב בעובדה שחלק מהחולים לא יכולים לקבל טיפול משלים לאחר הניתוח, רצוי לחשוב על טיפולים נוספים ולשקול מתן כימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית בצורה מוחלטת לכלל המטופלים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה